Van windows vista 32bit naar windows 7 64bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yuval

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2010
Berichten
7
Hallo,
Ik heb nu een computer met Windows vista 32 bit. Ik wil nu Windows 7 gaan kopen maar dan graag een 64 bit versie zodat ik meer gebruik van mijn werkgeheugen kan maken.

Ik weet dat je voor de overstap van 32bit naar 64 bit een schone installatie moet uitvoeren. Maar ik had ergens gelezen dat je met een Windows 7 64 bit Upgrade versie toch van 32 naar 64 bit kan gaan door eerst een schone installatie uit te voeren en dan de upgrade er overheen. Nu is mijn vraag werkt dit goed en heeft iemand daar ervaring mee?

Met vriendelijke groet,
Yuval
 
nope upgrade gaat niet werken.

Jer kunt wel upgraden van vista naar W7, maar niet van een 32bit OS naar een 64Bit OS
(en ook niet andersom)
 
heey yuval,
ik heb pas dit ook gevraagd of je van xp naar 7 kon, zonder schone installatie. dit kan niet, klopt, maar wel vanaf vista, die ik toevallig heb. als je doet wat hier staat hoef je niks te backuppen en wordt alles geplaatst in de map ''windows.old'' Maar dat kan alleen als je je cd/dvd drive als first boot device instelt:
  1. doe de dvd van windows 7 in de dvd drive
  2. herstrat de compuer en druk als er staat 'pres del for setup' op delete
  3. nu ben je in de bios
  4. ga naar boot sequence met de pijltjestoetsen en druk op enter
  5. ga weer naar boot sequence en druk op enter
  6. selecteer de juiste dvd drive
  7. druk op enter
  8. druk op esc
  9. ga naar save and exit
  10. als het goed is installt hij nou w7

ik hoop je geholpen te hebben
 
@mukkel en AndreaZZZZ: Jullie beantwoorden niet de vraag.
De vraag is: Kan een upgrade-versie van Windows 7 tóch als een volledige versie worden ingezet. Dit dan voor een schone installatie van Windows 7.

Ik heb het niet getest, maar hier staat de methode met 2x installeren en hier een methode waarbij maar 1x installeren nodig zou zijn.

Tijs.
 
Ja ok op die manier.

Maar als je weet dat je een verse instal moet doen, waarom dan klungelen met een upgrade terwijl een oem versie evenveel kost.

Maar installeren lukt wel.
Booten van dvd, geen serial invullen aangezien je een upgrade hebt.
Dan als W7 geinstalleeerd is, in windows met de dvd een "upgrade" uitvoeren en deze keer wel je key invullen.
 
[...]Maar als je weet dat je een verse instal moet doen, waarom dan klungelen met een upgrade terwijl een oem versie evenveel kost.
[...]

Ben ik met je eens maar het schijnt niet toegestaan te zijn om OEM-versies van Windows 7 'los' te verkopen... Het is dus de vraag of die OEM-versies wel los te koop zijn. [Hopelijk vergis ik me hier niet met system-builder versies].

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
klopt ze mogen officieel allen verkocht worden incl een pc.
Maar in het begin verkocht iedere pc oem versies.

Volgens mij zijn ze nog steeds los te koop bij sommige zaken
 
Heel erg bedankt allemaal voor de hulp!:thumb:

Ik heb ook nog even verder gekeken op andere forum's en de meningen zijn heel erg verdeeld. Sommigen zeggen dat het absoluut niet kan en andere zeggen dat het wel door die truc kan van het 2x installeren van een upgrade. Dus ik wacht nog even af met het kopen van W7
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan