van Windows XP naar Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimGoo

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2011
Berichten
139
Ik ben van plan om van Windows XP over te stappen naar Windows 7.
Wat is het beste:
- Windows XP upgraden naar Windows 7
- Windows XP eraf halen en een nieuwe legale Windows 7 installeren
Wie heeft ervaring.
 
Ik zou gaan voor de optie windows xp er af en dan formatteren en nieuwe clean install (mits eerst een backup te nemen van de bestanden die je wil behouden.
 
Het beste is een eerst een backup te maken van je belangrijke gegevens, documenten, muziek, enz......
Daarna een upgrade uitvoeren van XP naar windows7.
 
Dan kan je evengoed een clean install doen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil dat ook doen, ik ben alleen bang dat mijn hele pc dan gaat flippen en het niet meer doet. Dit is het enige computer apparaat wat ik heb .

Kan dat schade aanbrengen?

Kan in beide gevallen geen schade aanbrengen hoor.
verschil is met een upgrade behoud hij nog de sysprep en instelllingen eventueel en met een clean begin je echt letterlijk van een schone lei. :)
 
Laatst bewerkt:
En wat heeft dit hiermee temaken?
Ik begrijp je vraagstelling wel. Maar de TS vraagt hier wat is het beste? dan is mijn antwoord duidelijk want met een upgrade blijft er nog allerhande rommel behouden zoals in de registry en dergelijke. Dan kan je beter van een schone lei beginnen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog niet begrepen?

Apparaten die nu onder xp werken zou men het risico kunnen lopen dat bij een nieuwe installatie niet meer zullen werken . Met behoud van instellingen zal dit dus niet gebeuren.
 
we hebben hier over de 6000 systemen van xp naar W7 gemigreerd, geen enkel probleem mee gehad hoor :) Trouwens wat je zegt met behoud van instellingen kan dit dan evengoed "gebeuren" als met een clean install.
 
Mijn mening is backuppen, en een clean install te doen.
Bij een upgrade blijft er alsnog oude troep achter welke alsnog (hoeft niet) voor problemen achteraf kunnen zorgen.

xp>>win7. Let wel op dat al je hardware en evt. randapparatuur wordt ondersteund.
 
Volgens mij heb ik de nodige info geplaatst voor de vraagsteller, en is het zijn/haar beslissing welke keuze te maken. Nieuwe installatie of upgrade.
Mijn onderschrift al gelezen. Dat is een upgrade van XP naar windows 7 , zonder problemen verlopen en al mijn oudere apparaten doen het nog.
 
Laatst bewerkt:
@MertensW
Wil je a.u.b. de knop "snel reageren" gebruiken als je 1 op 1 op 'n vraag reageert.
Quoten doen we alleen als je een stukje tekst aanhaalt van iemand of als je wilt reageren op een bericht en er nog andere berichten tussen zitten.
 
De vraag die hier niemand stelt is waarom iemand op een goed lopende XP PC over zou willen naar Windows 7?
XP is sneller dan Win 7 en als u gewend bent aan XP is XP ook eenvoudiger in gebruik.
U weet toch de oude wijsheid die zegt: if it ain't brook, don't fix it!
Wees blij dat u nog een PC met XP heeft. Velen die noodgedwongen op Win 7 overgegaan zijn, omdat er gewoon geen PC met XP geleverd wordt, zijn jaloers op uw PC met XP.
 
Ik ben het helemaal met je eens. Alleen krijg ik bv met gmail problemen als ik probeer een nieuwere versie er op te zetten dan geeft hij aan dat ik Windows XP moet vervangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@WimGoo en @srpchulp
Voor jullie geldt uiteraard hetzelfde (zie #14).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan