Van windows xp naar windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joeylooi0444

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2012
Ik ben dus gister bezig geweest om van OS te veranderen.

Van Windows XP naar windows 7 professional
Dx-9 naar Dx-11

Nu heb ik dus de installatie voltooid en ben bezig geweest met steam te downloaden dat verliep prima.
Toen heb ik Arma 2 gedownload en toen ik hem wou opstarten kreeg ik deze error: Display adapter does not support format d23s8 for x8r8g8b8
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Systeem specs:

Windows 7 professional 32 bit
Resolutie 1600x200
Asus HD 5770

Heb je de drivers van je videokaart uberhaupt wel geinstalleerd?
Zet in het Configuratiescherm Weergeven op: kleine of grote pictorgrammen.
Klik op Start/Configuratiescherm/Apparaatbeheer
Kijk wat er staat bij Beeldschermadapters.
Heb je geen cd met een driverinstallatie die bij de videokaart hoort?
Je kan online zoeken naar drivers, Windows heeft wat standaard drivers geinstalleerd.
Weet je wat voor videokaart je hebt?
als je in apparaatbeheer de eigenschappen van de videokaart bekijkt zie je in tabblad stuurprogramma een knop Bijwerken.
Probeer die eens, het beste zou zijn als je de driver cd hebt van de videokaart.

nog een tip om je videokaart te ontlasten is:
Klik op Start/Configuratiescherm/Systeem
Klik op Geavanceerde instellingen in de linkerkolom en klik in tabblad Geavanceerd op de knop Instellingen onder Prestaties.
Wanneer je Beste prestatie aanvinkt en op ok klikt of toepassen verandert de windows skin in een minder mooie en flitsende, maar vergt minder van je grafische geheugen.
De opties er onder die je aan en uit kan vinken kan je ook zelf daar aanpassen. stel je klikt op beste prestaties en alles is daar uitgevinkt kan je de regels nalopen en kijken wat je wel of niet wil.

Als je met je rechter muisknop op het bureaublad klikt en dan links op Persoonlijke instellingen thema wijzigen en daar onderin op Vensterkleur kan je de klassieke skin wel van kleur voorzien en lettergrootten veranderen.

Nog een optie is als je problemen ondervindt met het videogeheugen
in de eigenschappen van de snelkoppeling waarmee je het programma opent wat problemen geeft
in tabblad Compatibiliteit onder Instellingen je bepaalde grafische services/processen te veranderen tijdens het gebruik van het programma, zodat je meer grafisch vermogen hebt tijdens je het programma gebruikt wat ook veel grafisch geheugen eist.

Laatst bewerkt:
Het is opgelost, het waren inderdaad de drivers. Had ff een guide opgezocht en de meest recente gedownload. Alles doet het weer naar behoren.

Bedankt :)

Laatste 2 berichten verwijderd en om te voorkomen dat men doorgaat maar van een slotje voorzien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan