Van windows xp prof naar windows xp home?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quincy1974

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
Een vriend van ons heeft een tijd geleden windows xp prof geinstalleerd. Nu hebben we op dit moment problemen. Misschien heb ik een verkeerd bestand weggegooid tijdens het schonen van mijn computer. Ik kan namelijk geen afbeeldingen meer branden, of andere bestanden. Normaal kon ik dit dus wel. Ook updaten doet ie niet meer en hij geeft bij de updatesite van windows aan dat er iets niet meer is.

Goed, zelf hebben wij windows xp home op cd, we hebben geen cd van de prof. Wat moet ik doen om van windows xp prof naar windows xp home terug te gaan, zonder dat al mijn zelf geinstalleerde programma's en documenten verdwijnen?

Vanmorgen geprobeerd, maar dat werkt niet. Het probleem blijft bestaan.

Helaas.. niemand dus...

Maar gelukkig is het me allemaal wel gelukt! Zelf aan het prutsen gegaan: weer een hoop geleerd!

Gewoon XP prof verwijderd en mijn eigen geregistreerde XP home erop gezet. Je leert echt een hoop als je gewoon probeert en niet te bang bent. Uiteindelijk ben ik er zelf toch uitgekomen, de computer draait weer als een tierelier! :D

hoe heb je dan xp prof verwijdert? ik heb namelijk precies hetzelfde probleem, denk ik. mijn xp prof is er ook door een of andere slimme computergast op gezet maar de pc doet t nu niet goed, ik heb wel nog xp home edition, die is wel van mezelf zeg maar, maar ik weet niet hoe je dat moet installeren, want je moet eerst prof verwijderen....

Klopt, maar dat doe je tijdens het installeren met de installatiecd (ik heb een geregistreerde home edition). Zorg wel dat je alle belangrijke bestanden van de schijf afgehaald heb die je wil bewaren, want je bent ze kwijt na het formateren.
Laat je nog even weten of het gelukt is?

oja, dat is best logisch, bedankt!
ik moet eerst nog even wat dingen naar cdtjes branden en dan ga ik het proberen!

Succes! Gewoon doen, leer je echt een hoop van!

Als ik je nog ergens mee kan helpen, geef maar een gil! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan