van WinXP, outlook express naar Win7, outlook 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

dumble

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2007
Ik wil graag mn adressen-boek en mails van outlook express overzetten naar de nieuwe installatie met windows7 en outlook 2010 (via een usb ofzo)

Hoe moet dit? Ik had via google gelezen dat ik eerst alles naar windows live mail moet gaan importeren en vervolgens naar outlook2010, dit leek me allemaal erg omslachtig. Is er geen andere manier??

groet

EDIT,
Ik heb nu alle email-data tijdelijk even op een oude laptop staan met XP en outlook express...

Laatst bewerkt:
Hoi,

Alle manieren zijn nogal 'omslachtig', zéker als je de data uit OE op een ándere computer wilt overzetten naar Outlook.
Het probleem is dat de zogenaamde 'veldnamen' niet overeenkomen.
De handigste manier - ook al denk jij dat dat ook weer 'omslachtig' is natuurlijk - is, om tijdelijk Outlook op de oude pc te installeren.
Daarbij wordt op een gegeven moment de mogelijkheid geboden om de gegevens (contactpersonen en mail) uit OE te importeren in Outlook.
Alle gegevens die in Outlook staan komen in één bestand terecht, een z.g. PST-bestand.
Na het importeren kan dat pst-bestand worden gebruikt om tenslotte te importeren in Outlook 2010 in de nieuwe situatie.

Ok, ik heb het zojuist zo gedaan. Outlook 2010 op de oude laptap geinstalleerd, vervolgens kon ik toen alles van outlook express importeren. Maar nu zit ik weer met een dilemma. Nu wil ik dus alle outlook2010 email-data overzetten naar de outlook2010 op die nieuwe desktop PC. Hoe doe ik dit?

Ok, ik heb het zojuist zo gedaan. Outlook 2010 op de oude laptap geinstalleerd, vervolgens kon ik toen alles van outlook express importeren. Maar nu zit ik weer met een dilemma. Nu wil ik dus alle outlook2010 email-data overzetten naar de outlook2010 op die nieuwe desktop PC. Hoe doe ik dit?

in outlook > Bestand > Importeren en Exporteren > .pst

Kopieer het bestand OUTLOOK.PST naar een stick
Omdat je WinXP gebruikt staat dit bestand waarschijnlijk in:
C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\ (Windows XP)
Mocht dat niet het geval zijn, dan moet je even een zoekactie doen, waarbij je ook laat zoeken in verborgen mappen.
De methode thomasv werkt, maar je moet goed opletten dat je álle gegevens exporteert.
Wanneer je het bestand in z'n geheel op een stick zet weet je dat je al je gegevens te pakken hebt.

Microsoft heeft een hele mooie tutorial geschreven hiervoor, Klik hier voor meer informatie...

ja maar dat klopt niet helemaal wat ze daar zeggen.

Ik heb dit eens gebrobeert met een convertor, maar van de 800MB uit de inbox kwamen er maar enkele mails zichtbaar, dus dit blijkt ook niet de beste oplossing.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan