van wireless naar tvmeubel met kabel voor xbox en kabel voor tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

kipflorrie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jun 2009
ik heb draadloos internet in huis.
Nu heb ik aan de andere kant van het huis, waar ik prima ontvangst heb, een xbox en een tv die ik op internet wil aansluiten.
Ik zou een wireless ontvanger van xbox en een wireless ontvanger van samsung kunnen bestellen. Dat is me te duur.
Liever sluit ik ze aan via de (gratis) lan poorten. Ik wil echter geen kabels gaan trekken.
Mijn vraag is : Met welk apparaat / opstelling kan ik het wireless signaal om laten zetten naar meerdere kabels.
Ik weet dat dit via het sharen van je connectie van een laptop kan. Maar een laptop wil ik er graag buiten laten.

Alvast bedankt!
Kip

bedankt voor de snelle reactie.
lijkt me een goed plan om het via het stopcontact te doen.

Is het dan zo dat ik een powerline moet hebben die daarnaast ook een switch is, zodat ik meerdere kabels erin kan pluggen?
Of kan ik die kostentechnisch beter apart een switch aanschaffen?
Daarnaast: Ik gebruik maar één kabel tegelijk, kan ik ook een simpele ethernet splitter gebruiken?

Er is een woud aan verschillende soorten powerlines. Klopt het dat ik niets aan een adapter heb, maar altijd een starter kit moet gebruiken?
Alvast bedankt!

starter kit is altijd 2 powerline.
er zijn ook powerline met drie uitgangen.
voor de prijs kun je beter een losse switch kopen.

je moet dus altijd 2 stekkers hebben om te beginnen daarna kun je per stekker uitbreiden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan