van word 2002 naar ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobri

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2013
Op mijn laptop staat "microsoft office xp professional versie 2002" (van toen ik nog in dienst was in het onderwijs)
Alles gaat perfect op mijn laptop windows 7.

Ik overweeg een tablet microsoft surface 2 te kopen.
Ga ik problemen hebben wanneer ik teksten overschakel van mijn pc naar dat tablet?
Is het beter op de laptop word 2013 te installeren vermits ik daarmee het meest werk.
Dat geldt in enige mate ook voor de andere office programma's.
jobri

Je wilt niet intensief op een tablet officen... waarvan de helft van het scherm je virtuele toetsenbord is....
Dus ik zou hem op je laptop installeren...

andre,
ik schrijf mijn columns uiteraard op de laptop.
Achteraf nakijken en eventueel aanpassen en/of verbeteren wil ik ook vanaf een andere plaats kunnen doen (vandaar de tablet).
Buitenhuis bijvoorbeeld of vanuit de gemakkelijke zetel.
De originele tekst heb ik d.m.v een usb stick al op het tablet gezet.
Kan dat met mijn huidige (verouderde ?) microsoft van de laptop?
jobri

Eenmaal iets in 2013 verwerkt zal wrs niet meer te editen zijn in 2002.
Hooguit als je een doc als rtf opslaat... maar of alles dan nog ok blijft? (rtf-= ritch text format is universeler)

Je kunt een 2013 document in de Compatibiliteitsmodus houden, zodat je in 2002 nog steeds kunt werken in je document, dat gaat vrij redelijk is mijn ervaring. Maar het is natuurlijk beter om op beide apparaten met dezelfde versie te werken. Als je de keuze hebt, zou ik overigens voor 2010 gaan en niet voor 2013 :).

Dan blijf ik beter op mijn laptop de oude microsoft Word houden (die is reeds via 'eigenschappen- compatibiliteit' overgezet werd naar windows 7) .
Tot nog toe ondervond ik nog geen enkel probleem (of klacht) van uitgever dat mijn teksten niet te lezen of te bewerken zijn.
En ik kreeg ook nooit iets binnen dat moeilijkheden opleverde.
Versta ik het verkeer dat, mocht ik op mijn laptop overschakelen naar Word 2013, ik mijn oude teksten en brieven niet meer kan lezen of bewerken?
Hoop dat het duidelijk is, (ben ook niet meer zo piep)

Octafish
ik denk dat onze berichten mekaar hebben gekruist.
Ik zal bij aankoop tablet vragen welke word daar opstaat en dan op laptop naar windows 10 gaan.
Aan jou en andre dank en ik blijf open voor andere raadgevingen

Oude docs blijven vanuit Office 2013 altijd leesbaar, maar sla je een doc op in 2013-format (docx, ook al bij office 2007/2010) dan loop je een risico om het niet meer te kunnen openen.
Als je een nieuw Office pakket te duur vindt zou je over kunnen gaan naar het gratis open source programma Libre Office, dat voor 99.9% vd gevallen ook voldoet.
Test hem anders maar eens.
https://nl.libreoffice.org/

En ik ben héérlijke benieuwd naar Windows 10. Dat Microsoft al zó snel van 8.1 zou overgaan naar een nieuwe versie, en Windows 9 overslaan, is groot nieuws :D

Die 10 sloeg wel terug op word 10 i.p.v. word 2013, niet?
Ik ga in ieder geval eens naar die die libreoffice,
en kijk verder de kat uit de boom.
Met dank aan al de goede raad die ik kreeg.
Jobri

10 en 13 schelen niet of amper in compatibiliteit, terug naar office 2003 is het echt anders. Voor 2003 is er nog een compatibiliteitspakket te downlaoden om 07/10/13 files te gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan