• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

van word naar excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandrav

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2001
ik heb een tabel gemaakt in word en wil deze heel graag in excel hebben, ik heb gelezen dat het kan dmv je bestand txt te geven ik heb van alles geprobeerd als ik het bestand in excel open krijg ik een vraag om kolommen goed te zetten hoe ik het ook doe ik krijg alles in de eerste kolom terwijl het er 5 zijn

ik doe iets fout maar weet niet hoe ik die kolommen goed moet zetten helaas kan ik het bestand hier niet plaatsen vanwege privacy gevoelige gegevens van anderen.

kan iemand stap voor stap uitleggen dmv plaatjes wat ik in moet vullen.

bedankt

Selecteer alle kolommen in Word en plak deze in Excel, meer is niet nodig.

Keep it simpel !!!!

Open het bestand in Word en selecteer alle cellen. (Tel even hoeveel naar rechts en hoeveel naar beneden)

Open Excel en plak de selectie op een overeenkomstig aantal cellen van links naar rechts en boven naar beneden.

Voila, simpeler kan bijna niet...............

die had ik al geprobeerd maar dat werkte niet zou het kunnen liggen aan de versie office die je hebt, het gaat namelijk over de versie op het werk en dat is volgens mij office 97 ik ga het straks nog eens proberen als ik moet werken.

werkt het niet plaats ik de vraag nog maals

maar toch bedankt

van belang is wel dat het aantal cellen overeenkomt, m.a.w. als je in Word 12 cellen selecteert verdeeld over 4 kolommen en 3 rijen (4x3),
dan zal je in Excel moeten plakken ABCD tot en met rij 3........... (4x3)
anders gaat het niet lukken.

Hoi Sandra,

Ik heb het zowel in Office97 als ~2000 gechecked:

Klik ergens in de tabel
Kies (in ~97) menu: Tabel > Tabel selecteren; In (~2000) menu: Tabel > Selecteren > Tabel.
Klik op Kopieren.
Ga naar Excel
Klik op Plakken.

Mocht dit niet lukken, probeer dan het volgende
(weer in Office 97)
Selecteer weer de hele tabel (zie hierboven)
Kies menu: Tabel > Tabel naar tekst converteren
Kies in het dialoogvenster dat op het scherm komt 'puntkomma's' als scheidingsteken (tenzij er in je records ook al tekst met puntkomma's voorkomt; dan moet je kiezen voor 'overige' en in het vakje daarachter een teken invoeren, dat niet in de tekst in je tabel voorkomt) en klik op Ok.
De tabel in nu omgezet in tekst met een scheidiingsteken en is nog steeds geselecteerd.
Klik op Kopieren
Ga naar Excel en klik op Plakken.

Er zijn nu twee mogelijkheden:
Het scheidingsteken is door Excel 'herkend' en er wordt automatisch een tabel aangemaakt.
De gegevens komen per record, gescheiden door een puntkomma, in 1 cel te staan.
In het laatste geval:
Selecteer alle cellen, waarin de records staan
Kies menu: Data > Tekst naar kolommen ....
Keuzerondje 'Gescheiden' kiezen in volgende dialoogvenster.
Volgende
Vinkje bij 'Puntkomma' (alle evt. andere 'wegvinken')
Volgende
Gegevenstype per kolom op 'Standaard' in volgende dialoogvenster.
Voltooien.

Succes, Teun

naar alle waarschijnlijkheid heb ik het allemaal te snel willen doen en is daar iets fout gegaan, ik koos voor alles selecteren in word en dan niet voor plakken in excel maar ging in het hoekje staan zodat je alles ineens kunt plakken, haastige spoed is zelden goed ;0)ik ga het strakkies proberen en laat weten of het gelukt is okay.

bedankt voor de tips.

moet zeker lukken zo scheelt een hoop typwerk wat anders over zou moeten, word en excel ken ik bijna op mijn duimpje maar hoe ze precies samen kunnen werken ofterwijl word in excel openen is dus veel simpeler als ik weer verwacht had. niet te moeilijk doen als het makkelijk kan ;0)

thanks!!

nou op het werk geprobeerd maar het lukte niet en ineens zag ik waar om niet..........

ik had als 1e rij 5 kolommen
maar de 2e rij is elke kolom weer in 2en gedeeld daarom deed ie het niet, het ging om 1 rij dus die rji weggelaten, alles geselecteerd en ewallah het werkte!! vond het al zo raar want toen ik het thuis probeerde werkte ie wel, nou was 1 rij effe overnieuw typenin excel en klaar was Sandra.

hahahah pasja ik snap nou wat je bedoeld, ik had jouw onderschrift niet gezien was puur toeval dat ik het zo typte, omdat je het moeilijk zoekt vanwege dat excel zo ingewikkeld kan zijn, ligt het antwoord eigenlijk veel simpeler als wat je dacht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan