van word naar html

Status
Niet open voor verdere reacties.

douanita

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2000
ik een word bestand met plaatjes, hoe kan ik het eenvoudigst het word bestand over zetten naar html -bestand geschikt voor de website??

Let op dat als je gaat uploaden dat je dan de .htm pagina EN ook de map met bestanden upload. Daar zitten de plaatjes dan in.

Ik kan het mis hebben, maar bovenstaande komt toch wel wat vreemd bij me over.
Bij mijn weten kun je met word namelijk ook gewoon documenten opslaan als *.htm pagina's.
Inderdaad moet je dan ook de bij de pagina horende map mee uploaden.
Niet iedereen heeft overigens de beschikking over frontpage, zelfs niet als ze wel word hebben.

En mocht je ook geen word hebben, openoffice.org heeft een prima html uitvoer.

Geplaatst door sjunnie
Ik kan het mis hebben, maar bovenstaande komt toch wel wat vreemd bij me over.
Bij mijn weten kun je met word namelijk ook gewoon documenten opslaan als *.htm pagina's.
Inderdaad moet je dan ook de bij de pagina horende map mee uploaden.
Niet iedereen heeft overigens de beschikking over frontpage, zelfs niet als ze wel word hebben.

Yep je hebt gelijk, zo kan het ook, alleen heb je met frontpage meer mogelijkheden (als je frontpage hebt)

Geplaatst door @temptation
En mocht je ook geen word hebben, openoffice.org heeft een prima html uitvoer.
Ik ken de openoffice producten niet, maar misschien hebben ze zelfs een nettere uitvoer.
het is algemeen bekend dat de Microsoft Office producten een behoorlijke 'bloated' code hebben.
Anders gezegd: een word/frontpage/excel htm bestand van bijvoorbeeld 100kB kan vaak door het reduceren van overbodige code teruggebracht worden tot 10kB ofzo.
Gewoon omdat die pakketten voor ieder apart item bijna de complete style definiëren.

Echter hoeft dit niet voor iedereen een probleem te zijn. :D

Geplaatst door douanita
ik een word bestand met plaatjes, hoe kan ik het eenvoudigst het word bestand over zetten naar html -bestand geschikt voor de website??
Als het in een design gepubliceerd moet worden, probeer dan eens webhare lite ?

Word Cleaner

Of probeer Word Cleaner
Gratis 15 dagen trial.

http://www.zapadoo.com/wordcleaner/index.htm

Word Cleaner enables you to batch convert Microsoft Word files (.doc), TXT and RTF to HTML files, including images, tables and other formatting. You can do this in a single file or batch mode, converting entire directories at once. Even though Word already offers a `Save as web page` feature, it is known to clutter your document with MS Word specific styles, that may not be compatible with all browsers, and also add additional size to the file. Word Cleaner not only allows you to perform the conversions, but can also clean the clutter code from files that have been previously converted with the Word feature. It can remove/clean the Word code in different ways that can maintain the style, but use standard CSS instead. The conversion process can be customized in detail by an advanced user.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan