Van xp naar linux..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tarabass

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Gebruik zelf op dit moment xp, en maak veel gebruik van games, muziekprogs en internet! Nu wil ik linux ook wel eens proberen en loop (zoals zoveel mensen waarschijnlijk) tegen al die namen, versies aan! Snap daar geen r*** van!
Nu heb ik een harde schijf leeg en dacht mischien eens een mogelijk om linux daarop te zetten! Wie weet , gezien mijn pc-gebruik, welke linux ik dan het beste kan pakken? Kan ik deze naast windows gebruiken? Krijg ik dan een boot-optie bij opstarten? Wie kan mij dit vertellen?

BvD:thumb:

Je krijgt, als je alles goed installeert, een bootoptie. Welke versie/merk is smaakafhankelijk. Ikzelf gebruik Mandrake, andere zweren bij Redhat of Suse (Corel).

Installeren is, mits je goed leest en de aanwijzingen opvolgt, een eitje.

Thx voor je snelle reactie, kun je mij vertellen waar ik deze versie kan downloaden?

Ik denk dat beginners ook beter Mandrake kunnen gaan proberen, omdat dit best veel op de windows manier gaat.

Geplaatst door Ron_123
Ik denk dat beginners ook beter Mandrake kunnen gaan proberen, omdat dit best veel op de windows manier gaat.

En ik ben een linux-noob dus zal deze proberen! Bedankt voor jullie (snelle) reacties!!:thumb:

Hoho, nog niet weggaan:D , welke moet ik nu hebben de dolphin of de bamboo?? (zie, daar gaan we al)

Dit maakt op zich niks uit, de ene versie is iets nieuwer als de andere

Dat dacht ik al, maar denk ff zeker weten he! Iig ga ik dan voor de bamboo(wat een namen joh:confused: ) en bedankt maar weer...

hmmm, kijk als je er meer bekijkt ook even naar de Suse. Sommigen zweren juist daarbij, omdat de installatie niet veel moeilijker is dan die van WinXP.
dat is vanaf het begin zo, en blijft zo met de RPM pakketten ook voor het installeren van de software.

heb je ruimte genoeg op je schijf, kies dan voor de KDE desktop. Geeft de minst grote overgang.

daar ga je dus weer... in elk geval veel succes en plezier

kde is slow.
Gnome is sneller en als je hem niet mooi vind zijn er wel heel wat themes te vinden op art.gnome.org

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan