Van XP naar Vista netwerk weg ?????!!!!!!!!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

helmus

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2001
Ik heb op mijn PC. Windows XP laten vervangen door Vista.
Het probleem wat ik nu heb,is dat ik mijn draadloosnetwerk niet ingesteld krijg. (geen internet)
Mijn PC zit de sitecom router wel.

Graag hulp.

p.s. Voordat Vista op de PC geinstaleerd is, is deze helemaal leeg geweest.

Laatst bewerkt:
een snelle tip is om naar het netwerk en sgare centre in vista te gaan, naar het deel waar je je betwerken onderhoud en om daar eens te kijken of niet toevallig onder opties ook ipv6 aan staat als dit zo is haal het vinkje eens weg en probeer het dan nog eens. als dit niet werkt kijk dan eens of je instellingen van je router ng wel kloppen.

Ik heb hetzelfde met een vista laptop gehad.
Na heel veel bellen en op fora rondkijken wist iemand bij hp mij te vertellen dat vista slecht om kan gaan met wpa sleutels. Ik weet niet hoe je draadloos netwerk beveiligd is, maar dit dient dus met wep te zijn

Probeer het volgende eens

Wat jij had, dat had ik eerst ook. Al mijn pc's met XP connecteerden gewoon naar mijn router en internet maar mijn Vista PC niet. (Ik had alles met DHCP ingesteld).

Nadat ik het volgende had gedaan was alles opgelost en kon ik gewoon met DHCP connecteren =

naar het Register van Windows Vista, alwaar u aan de slag gaat met de 32-bits DWORD-paramater 'HKEY_LOCAL_MACHINE SYSTEM CurrentControlSet Services Tcpip Parameters Interfaces{<uw netwerkkaart>} DhcpConnDisableBcastFlagToggle'. Deze DWORD-parameter moet u mogelijk nieuw aanmaken, waarna u de waarde '1' eraan toekent (zie afbeelding) . Vervolgens Windows Vista opnieuw starten en dan zou het moeten werken. Werkt het nog niet? Dan is er ook nog de 32-bits DWORD-paramater 'HKEY_LOCAL_MACHINE SYSTEM CurrentControlSet Services Tcpip Parameters Interfaces{<uw netwerkkaart>} DhcpConnForceBroadcastFlag' die u op '0' moet instellen. Al met al is uw probleem een DHCP-probleem dat wordt onderkend door onder andere Microsoft zélf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan