van XP naar Vista: oude programma´s en bestanden werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

franssoer

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2010
Hallo, ik ben overgestapt van XP naar Vista. In XP werkte ik met oudere programma´s zoals Works 4.5, Word 97 en Frontpage Express. Die kan ik niet meer gebruiken of installeren, maar vooral kan ik mijn oude bestanden in word, works en html niet meer openen in de nieuwere versies. Wie weet raad? Alvast bedankt, Frans

Welkombij de Helpmij!
Dat bepaalde oude progjes niet meer werken in Vista is idd. een feit. Als in de compatibiliteitsmodus het ook niet wil werken dan houdt het op.
Wat je het handigste kunt doen (als je tijd en zin hebt én je pc heeft meerdere of in ieder geval 1 grote harddisk) is een zogenaamd dualboot systeem maken.
Je installeert dan éérst XP en daarna Vista op een tweede harde schijf of een andere partitie van de enige disk als er maar één schijf in de computer zit.
Dat oudere gemaakte documenten niet meer geopend kunnen worden betwijfel ik een klein beetje. Dat hangt namelijk sterk af met wélk programma je ze probeert te openen in Vista, dat heeft weinig met Vista zelf te maken.
Zo kun je met office 2007 prima een document openen dat ooit gemaakt is met word '97 of zelfs '95.

Hallo gast0225, dank voor je reaktie.
De nieuwe HD heeft 2 partities (150 gb elk) , op een zit Vista, de ander is nog leeg. Kan ik daar XP opzetten terwijl Vista al op die andere partitie zit? Of krijg ik dan problemen?
Ik ga nog verder proberen de oude bestanden te openen.
Groet, Frans

Nee, dat levert gezeur op. Je moet eerst XP installeren en daarna Vista.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan