van XP naar Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herm007

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2009
Hallo
ik gebruik nog steeds xp, maar vind het nu wel erg lastig worden.
Daarom wil ik graag vista op deze computer installeren. Wie kan mij een antwoord geven o de volgende vragen?

- moet ik de HD eerst formatteren voordat ik Vista er op kan zetten?
- of kan ik Vista gewoon over de XP heen zetten.

Ik gebruik een Pentium met 2,6 Ghz en 512 MB intern geheugen.

Alvast bedankt voor jullie adviezen.

Hmmm, met deze pc kan je Vista draaien, maar echt soepel zal het niet gaan. Dat komt omdat je wel erg weinig werkgeheugen hebt (512MB), je hebt toch minimaal 1GB nodig om het enigszins te kunnen draaien.

Verder zou ik Windows 7 overwegen: even zwaar als Vista, maar nieuwer dus langere ondersteuning (en wat beter naar mijn mening).

EDIT: je kunt upgraden als het goed is, dus je hoeft de schijf niet te formatteren, maar ik zou adviseren om wel een schone installatie te doen. Eventuele oude troep ben je dan wel kwijt, belangrijke bestanden moet je dan wel eerst ergens anders naar kopiëren.

Laatst bewerkt:
Zou inderdaad eerst wat geheugen bij prikken en dan zoals gezegd gelijk doorgaan naar W7.

Gezien je magere specs, heeft het eigenlijk weinig zin om een nieuwere OS te installeren.
512MB is voor XP al aan de magere kant. Zonder de verder specs te weten kunnen we wel allerlei dingen roepen, maar heeft u zelf niets aan als achteraf blijkt dat u niet tevreden bent.
Mocht je toch overgaan, dan eerder voor windows 7 als voor vista. De systeemeisen zijn gelijk en windows 7 draait toch beter als vista.

Uit mijn ervaringen kunt u gewoon Vista over XP zetten. Als u toch gaat upgraden van XP zal ik u zeer aanbevelen een Back-up te maken van uw belangrijkste bestanden, een upgrade uitvoeren met harde reset en Windows 7 erover heen gooien geen Vista anders moet u over een paar jaar alweer een upgrade uitvoeren.

Laatst bewerkt door een moderator:
@ gast0183, je zal het goed bedoelen maar we gaan natuurlijk geen link naar een warez site plaatsen ;) Even je aandacht hiervoor graag in het vervolg. Ik heb je bericht aangepast :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Iedereen bedankt voor de hulp,
Ik ga wat geheugen bijprikken en dan een schone installatie maken van W7.

Groet H

Hallo,
bedankt voor jullie reacties.
Nu ik nog wat langer heb kunnen nadenken/oriënteren ga ik toch voor een andere (gebruikte) computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan