Van XP naar Win 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj_sj

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Berichten
483
Beste,

Ik heb hier een pc waarop Xp zit. Ik wil hier graag 98 van maken zonder dat ik de drivers opnieuw hoef te instaleren.

Ik meen dat hier een manier voor was iets van allebei installeren en dan 1tje uit de boot.ini halen en dan XP eraf?

Ik zou graag willen weten of het wat uitmaakt waar ik Win 98 installeer en ik zou graag willen weten hoe ik Xp verwijder als ik 98 erop heb.

MvG,

Sj
 
Als eerste een extra partitie maken op je harde schijf
Daarna Win98 installeren op de 2e partitie, je hebt nu een dusl-boot systeem
Dan opstarten en kiezen voor Win98
Na het opstarten in Win98 de partitie met XP verwijderen

Dit lijkt mij de juiste manier maar..., ik weet niet hoe het dan met die drivers zit??:rolleyes:
 
Ok. Maar het gaat erom deze pc is van een vriend van me. Hij heeft nergens de drivers van dus ja. Dat word zoeken denk ik..
 
Het lijkt me, dat je alle drivers opnieuw moet installeren. De drivers voor Xp, zijn toch anders dan voor Win98(se).
 
Als eerste een extra partitie maken op je harde schijf
Daarna Win98 installeren op de 2e partitie, je hebt nu een dusl-boot systeem
Dan opstarten en kiezen voor Win98
Na het opstarten in Win98 de partitie met XP verwijderen

Dit lijkt mij de juiste manier maar..., ik weet niet hoe het dan met die drivers zit??:rolleyes:

Je kunt 98 alleen op een FAT32 partitie installeren, en indien de eerste ook FAT is, gaat dat niet, die moet dan NTFS zijn, 98 start niet op, van een tweede partitie, indien het niet de C: is, en de opstarbestanden moeten dan ook nog op de NTFS partitie staan.

Ook kun je niet 98, na XP installeren, de mbr wordt overschreven, dan heb je geen XP meer, al met al, dat gaat niet.

TS, start op met de 98 opstartflop met de cd ondersteuning, verwijder de non dos partities, maak nieuwe aan naar wens, reboot met de 98 flop, formateer die partitie(s) in FAT32, en draai de setup van de 98 cd.

Dan installeer je Everest, daarmee kun je zien wat je nodig hebt, qua drivers, XP drivers werken niet op 98.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan