van XP naar Windows 7 CD geeft geen geldige Win32 toepassing

Status
Niet open voor verdere reacties.

John30

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2010
Ik draai nu XP home op desktop MSI mainboard G41M-P25 (MS 7592)met cpu Intel Core 2 Quad Q9300 en een graphics kaart NVIDIA GeForce 9600GT
Omdat mijn hoofdactiviteit op de computer videomontage (in HD) is met Adobe premiere elements 9 wens ik over meer RAM te beschikken (nu 4 GB). Volgens mijn informatie kan XP slechts tot max. 4 GB RAM adresseren.
Daarom heb ik de schijf Windows 7 Home Premium gekocht in de PC shop.
Uit voorzichtigheid wil ik XP (voorlopig) behouden. Daarom heb ik een derde partitie op de harde schijf gecreëerd.
Op de C:/ staat XP op de tweede staat de data. Op de derde (nog) vrije partitie wil ik W7 installeren.
Ik stop de installatie schijf in de DVD player van de PC en open de data en start setup.exe en krijg de melding “setup.exe is geen geldige Win32-toepassing”.
Wanneer ik Ccleaner laat lopen blijft er altijd een “niet bekende extentie” in het register staan ook na herhaalde scannen na elkaar.
Weet er iemand raad ?
Gezien ik geen adres heb gevonden om de vraag (gratis) aan microsoft te richten stel ik de vraag hier. Of is mijn vraag misschien meer op zijn plaats bij Windows 7 ?

Laatst bewerkt:
Hoi...

De manier waarop jij nu w7 probeert te installeren is niet juist.Je probeert het vanuit een draaiende pc.
Opstarten met w7 cd in de speler.Bios aanpassen dat die eerst boot vanaf die speler.Dan bij installatie keuze maken op welke partitie die moet staan.In dit geval dus op de derde vrije partitie.

Je wilt graag meer RAM zeg je. Let er dan erg op dat je wel de 64-bit versie installeert, en niet de 32-bit versie want die kan maar tot 3,25 GB aan RAM adresseren.

Ik heb zelf met Adobe premiere elements 9 en pinnacle studio 15 gewerkt, en vind dat pinnacle in vrijwel alle opzichten beter werkt. Sneller, simpeler, minder verstopte functies en nog wel meer. Ieder zijn eigen voorkeuren.

En kijk even of je pc Windows 7 wel aankan met de upgrade advisor: http://windows.microsoft.com/en-us/windows/downloads/upgrade-advisor

Dank Frankwannet voor de reactie.
Ik dacht wel dat ik iets verkeerd deed. Maar hoe moet ik de bios aanpassen ? Graag stap voor stap want ik ben een leek wat het inwendige van de pc betreft. Maar instructies precies overschrijven kan ik wel.
Dank mrHenkie voor de raadgevingen.
Ik heb inderdaad de 64 bits software van windows 7 Home Prenium gekocht.
Ik heb ook de upgrade advisor van ms laten lopen en de pc is ok bevonden. Alleen enkele twijfels bij enkele van de geinstalleerde programma's (zoals scanner en OKI printer). Daarom mijn voorzichtigheid om XP niet zomaar te droppen.
Ik zal eens naar Pinnacle studio 15 moeten bekijken. Kan die ook overweg met AVCHD files ? En monteren in full HD ? En blu-ray branden ? En image op HDD ?

Laatst bewerkt:
Oef, Opgelost !! via googlelen en youtube heb ik gevonden hoe de BIOS aan te passen. En nu kan ik wel de boot laten gebeuren via de CD.
Dank voor de tip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan