Van XP naar Windows 7 nog mogelijk??

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Op mijn oude PC draaide XP officiële versie. Een tweedehands PC gekocht waarop Windows 7 geïnstalleerd was.

Eigenlijk wil ik mijn eigen Windows 7 cd rom kopen. Is XP nog te upgraden naar W&?

Ik kan bij Microsoft zo 123 niets vinden hierover.
 
Hoi,

Geef anders even je hardware en hier kan je de windows avdvisor voor win 7 downloaden
 
Laatst bewerkt:
Ben niet helemaal duidelijk geweest. Op de PC draait al W& maar van de vorige eigenaar. Ik heb de officiële cd rom niet en wil deze eigenlijk aanschaffen als upgrade van XP. Maar ik weet niet of deze nog te koop zijn. Zie wel heel veel aanbieders op Marktplaats met een key maar ik betwijfel of dit betrouwbaar is.
 
Deze is nieuw voor mij. Ga er naar kijken. Bedankt voor de tip.
 
Kijk wel even goed uit wat je koopt. De eerste hit bij Tweakers kan, voor zover ik op de hoogte ben, helemaal niet. Een OEM key wordt namelijk nooit per e-mail verzonden. Volgens mij is enkel Win 7 Pro/Premium nog leverbaar via Volume Licensing. De rest is vervangen door Win 8.1
 
Ik heb geprobeerd via de windows site uit te zoeken wat volume licensing is, maar kom daar niet goed uit. Bedoel je dat je via een aankoop Windows 7 kunt downloaden?
 
Volume Licenses gaan over grote aantallen. Kun je dus niet per stuk kopen en is voor jouw situatie niet praktisch.

Je kunt 8.1 kopen en Classic Shell installeren. Lijkt het weer net Windows 7. Kijk wel vantevoren of alle drivers beschikbaar zijn.

Alternatief lees je met Jellybean Magical Keyfinder de huidige Windows 7 key uit. Download bij Microsoft de officiele DVD en installer opnieuw.
 
Dat is inderdaad het probleem. Ik heb de compatibility check voor Windows 8.1 gedaan en een hoop drivers maar ook randapparaten werken dan waarschijnlijk niet meer. Ik zal het toch in een oem versie Windows 7 moeten zoeken en t.z.t. maar een andere pc.
 
Lees de oude key uit. Die werkte nog als ik je verhaal goed heb begrepen
 
Dacht de oplossing voor het probleem gevonden te hebben. Tweedehands Windows 7 Home Premium via Marktplaats gekocht, echter ik wist niet dat Premium Ultimate niet kan herstellen. Als ik nu Home Premum installeer worden alle programma's en bestanden overschreven. Kan hier niets mee.

Iemand evt. een oplossing hiervoor?
 
XP kun je niet upgraden naar windows 7 en een ultimate ook niet downgraden.
En je kunt een windows 1 x installeren en een oem alleen maar op 1 PC, retail kun je verwijderen en op een andere PC installeren.

Zou de bestanden die je wilt bewaren veilig stellen en een nieuwe install uitvoeren.
 
De harde schijf waarop Ultimate staat heb ik tweedehands gekocht (met besturingsprogramma en software) Echter Ultimate is beschadigd, ik kan bijv. niet branden. Dacht het op te lossen met Premium, maar deze voert geen gedeeltelijke installatie uit. Als ik Home Premium volledig installeer dan ben ik ook mijn software kwijt, niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
http://www.ictmartijn.nl/?p=352

Van die Premium DVD een uitvoering met alle versies maken kan.
Maar indien SP1 erop staat dient de DVD ook SP1 te zijn om een upgrade uit te voeren, want dat zou dan moeten en dat kan, een ultimate upgraden naar een ultimate.

En een verse install neemt de bestaande software niet mee idd., er wordt een map window.old aangemaakt waar je weinig mee kunt, eerst formatteren is dan handiger.

Of het probleem van de dvd oplost moet nog blijken.
Al via start, zoeken, cmd en die openen als admin en dan een sfc /scannow uitgevoerd?

https://support.microsoft.com/en-us/mats/cd_dvd_drive_problems/nl

En met een 3e party brandsoftware ook niet?
 
heb scannow uitgevoerd, maar kan bestand niet mee uploaden ivm overschrijding max. aantal tekens. Scannow heeft sommige dingen gereparreed, maar andere niet. W7 brander werkt nog steeds niet, zal alternatief downloaden.

helaas, ook Image burner werkt niet. er is waarschijnlijk toch iets beschadigd in Ultimate. Zal waarschijnlijk niets anders opzitten dan Premium cd rom te kopen, daar ik niet weet hoe de oude key van Ultimate uit te lezen en wat ik daar dan verder mee aan moet.

Lees de oude key uit. Die werkte nog als ik je verhaal goed heb begrepen


heb deze weten te vinden via Jellybean.

Wat kan ik nu doen met deze key om windows te repareren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik me goed herinner zit je bij mij om de hoek (Brunssum). Als je wilt kan ik je wel een universele Windows CD aanleveren. Kun je met de key die je hebt uitgelezen weer verder.
 
Als ik me goed herinner zit je bij mij om de hoek (Brunssum). Als je wilt kan ik je wel een universele Windows CD aanleveren. Kun je met de key die je hebt uitgelezen weer verder.

Heel graag,

Kun je mij een mailtje sturen waar en wanneer ik langs kan komen?

Groet,

Hein
 
Heinflhs. PB gestuurd. Geef me nog even aan of het Nederlands/Engels en 32/64 bit moet zijn. Kan ik de DVD alvast branden.
 
Heinflhs. PB gestuurd. Geef me nog even aan of het Nederlands/Engels en 32/64 bit moet zijn. Kan ik de DVD alvast branden.


Hallo RogerS, Heb geen bericht ontvangen. Zou je het PB nog eens willen versturen? Graag de dvd in het Nederlands.

Dit zijn de gegevens van de processor volgens Speccy.
AMD Athlon 64 3500+
Kernen 1
Threads 1
Naam AMD Athlon 64 3500+
Codenaam Venice
Pakket Socket 939
Technologie 90nm
Specificatie AMD Athlon 64 Processor 3500+
Familie F
Uitgebreide familie F
Model F
Uitgebreid model 2F
Stepping 2
Revisie DH-E6
Instructies MMX (+), 3DNow! (+), SSE, SSE2, SSE3, AMD 64, NX
Virtualisatie Niet-ondersteund
Hyperthreading Niet-ondersteund
Fansnelheid 4440 RPM
Bussnelheid 199,4 MHZ
Rated bussnelheid 997,1 MHZ
Stock kernsnelheid 2200 MHZ
Stock bussnelheid 200 MHZ
Gemiddelde temperatuur 42 °C
Caches
L1 data-cachegrootte 64 KBytes
L1 instructies-cachegrootte 64 KBytes
L2 unified-cachegrootte 512 KBytes
Kernen
Kernsnelheid Multiplier Bussnelheid Rated bussnelheid Temperatuur Threads
Kern 0 2193,6 MHZ x 11,0 199,4 MHZ 997,1 MHZ 42 °C APIC ID: 0

Groet,

Hein
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan