Van xp naar windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

luc123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2010
Berichten
3
hallo,

Ik heb op dit moment windows xp professional op mijn computer staan en ik wil hier graag windows 7 op hebben. Ik heb windows 7 op een dvd staan en als je upgrade doet hij het goed alleen loopt mijn computer elke keer vast bij de laatste keer opnieuw opstarten. Nou denk ik dat als ik de computer opstart met de dvd erin, dat hij het wel zou doen. Het probleem is dat mijn computer hem niet ziet. ik heb iets gelezen over dat xp kijkt naar ntlds ofzo en dat het daardoor niet werkt. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen en uitleggen hoe ik windows 7 van de schijf laat opstarten.

alvast bedankt,
luc
 
Welkom op Helpmij.nl.:)

Je zal in het Bios de opstart volgorde moeten aanpassen, zodat de pc vanaf dvd speler opstart. Echter gezien de boel al met een upgrade vastloopt, vraag ik me af of je pc wel geschikt is.
 
dankje voor je snelle reactie

ik heb het geprobeerd, maar volgens mij zit het in de bios wel goed. Als ik de cd van windows xp er in doe ziet hij hem wel meteen. Ik weet niet of mijn computer geschikt is maar volgens de upgrade advisor van windows wel.
 
oke ik zal het dan nog maar een keer met een upgrade proberen.
bedankt voor je hulp en ik zal laten weten of het gelukt is.

edit:
Nee het heeft niet gewerkt, hij is weer vastgelopen bij ''installatie voltooien''.
Ik ga nu een repareerinstallatie doen met de xp cd. De volgende keer koop ik wel gewoon een nieuwe computer, dat bespaard een boel gezeur

bedankt voor al je hulp
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan