Van xp omgezet naar 98se

Status
Niet open voor verdere reacties.

skippy1982

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
ik heb van mijn moeders pc xp eraf gehaald, en windows 98se erop gezet, maar als je de pc opstart vraagt ie welk best. prog wil gebruiken. Je kunt daar dus nog kiezen uit xp en 98se. Ik snap wel dat xp niet meer werkt, maar wat kan ik doen om de pc gelijk in win98se op te laten starten?? :confused:

Je kan beter eerst de HDD formatteren, met de opstart diskette van W98.
Daarna W98 opnieuw installeren.

groetjes speedtouch

Geplaatst door speedtouch
Je kan beter eerst de HDD formatteren, met de opstart diskette van W98.
Daarna W98 opnieuw installeren.

groetjes speedtouch

ik dacht dat toen ik win98se ging installeren dat ie alles der af zou gooien, en win98se zou installeren.

maar goed, ik zal de c: formateren en nogmaals installeren!:thumb:

Als je W98 over een bestaand besturing systeem zet dan overschrijft hij deze alleen, ik vind het alleen vreemd dat hij een dualboot heeft gemaakt.

groetjes speedtouch

Als je W98 over een bestaand besturing systeem zet dan overschrijft hij deze alleen, ik vind het alleen vreemd dat hij een dualboot heeft gemaakt.

groetjes speedtouch

Heb ik helemaal geen idee van, maar kan je niet ergens in w98se aangeven dat ie gelijk de w98se pakt?

of kan ik beter de c: formateren en dan w98se weer installeren?

Het beste is om altijd met een schone installatie te beginnen, een format is dan de beste oplossing.
De fout wordt wel vaker gemaakt dat men windows over een andere installeerd als hij niet goed meer loopt, bvb w98 over w98, er kunnen dan nog systeem bestanden op staan van de vorige installatie.
Vaak zit men dan nog met het probleem, wat meestal de oorzaak is van een geinstalleerd progamma.

groetjes speedtouch

Het beste is om altijd met een schone installatie te beginnen, een format is dan de beste oplossing.
De fout wordt wel vaker gemaakt dat men windows over een andere installeerd als hij niet goed meer loopt, bvb w98 over w98, er kunnen dan nog systeem bestanden op staan van de vorige installatie.
Vaak zit men dan nog met het probleem, wat meestal de oorzaak is van een geinstalleerd progamma.

groetjes speedtouch

oke dank je, ik zal je advies opvolgen!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan