van XP prof naar XP home??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hanny

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2001
Berichten
232
Ik heb van de week bij mijn buurvrouwtje XP opnieuw geinstalleerd. Er stond XP pro op en ik heb XP home er overheen geinstalleerd. Er zijn 2 externe harde schijven waarbij bij de een nu een map met program files en een map met documents en settings is aangemaakt.
Als de pc nu opgestart wordt is er een keuze mogelijk tussen XP prof en XP home.
Ik ben bang dat ik iets niet goed heb gedaan??

groetjes, Hanny
 
Daar heb ik ook aan gedacht, maar dat eerlijk gezegd niet helemaal gedurfd....
Als ik de c schijf formatteer en alle bestanden die er in de andere schijf zijn bijgekomen weggooi kan ik dan zo XP er opnieuw opztten??

groetjes, Hanny
 
Alles wat je wilt bewaren op de 2de schijf zetten en alles wat weg kan op de 1ste harde schijf zetten. De 2de eruit halen of ontkoppelen (voor de veiligheid) en dan de 1ste harde schijf formatteren en opnieuw xp installeren..
 
als ik de c schijf formateer, dan is hiuj dus helemaal leeg.
Kan de pc dan wel de cd vinden voor opnieuw te installeren?
Misschien een hele stomme vraag, maar dit heb ik dus nog nooit gedaan??
Bedankt in ieder geval vast voor je hulp!
groetjes, Hanny
 
Dat kun je (eventueel) in de bios veranderen. Daar staat een boot-sequence-optie in waarmee je kan kiezen waarvan de pc moet opstarten. Ik zeg eventueel omdat dit in de meeste bios staat ingesteld op 'c,cd-rom,a', en aangezien de bios dan niets vind op c (is immers leeg) zal hij automatisch door gaan te zoeken op 'cd-rom'. Hij start dan vanzelf de installatie van windows.. Is dit niet het geval dan herstart je de pc en drukt een paar keer op 'delete'. Je komt dan in de bios waar je bij advanced options de boot-sequence kan veranderen naar cd-rom..

bron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan