van xp terug naar me

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.vdsanden

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mei 2004
hoi ik heb een computer waar xp op zit maar dat loopt niet helemaal lekker nu zou ik er graag ME op zetten maar dan moet ik weer terug naar fat 32 HOE werkt dat want zoveel verstand heb ik er niet van
Ik heb geprobeert om de cd erin te duwen en dan de opstartdiscette van 98 maar dat werkt niet

wie kan mij in normale taal vertellen wat ik moet doen

Mja, van fat32 naar nfts wordt meer toegepast dan omgekeerd en is ook veel simpelder om toe te passen, doch omgekeerd wordt dit zelden of nooit aangeraden tenzij je natuurlijk bijvoorbeeld terug ME wilt gaan gebruiken in plaats van XP. Hou ook in het achterhoofd dat fat32 onveiliger is, meer last van defragmentatie dan een NFTS-partitie, daarom raadt iedereen eigenlijk aan om het omgekeerde te doen. Om van nfts naar fat32 te gaan moet je wel eerst de schijf formatteren (format f: /fs:fat32) f is hierbij de schijf waar je de partitie wilt converteren. Dus een backup maken van je data is hier wel aanbevolen.
Wat is juist precies de reden dat je van xp terug naar ME wilt? Want xp is toch wel een heel stuk stabieler.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan