van2 partities 1partitie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

miesje1959

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2008
Vrienden van mij hebben een computer van een school gekregen, onderverdeeld in 2 partities.
De C. schijf is plusm. 37 GB en de (F? even uit mijn hoofd) is 114 GB.

Op de C. schijf staat XP plus bestanden.

De F? schijf (werdt gebruikt door de school en is helemaal leeggehaald) 114 GB is dus helemaal leeg, en wordt niet gebruikt.

De kinderen maken eigenlijk alleen gebruik van de computer en alles wordt op de C. schijf gezet.

Nu wil ik de F schijf(114 GB) laten vervallen en samenvoegen met de C. schijf zodat de computer één harde schijf krijgt van plusm. 150 GB.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat moet doen?

gr. miesje1959

"Ga naar Configuratiescherm => klik op systeembeheer => klik op Computerbeheer => klik links op Opslag->Schijfbeheer
In het rechter gedeelte krijg je nu onderin je Harde schijven te zien met de ingedeelde Partities.
Klik met je rechter muisknop op de partities die je wilt verwijderen, en selecteer verwijderen.
Nu de schijf "Leeg" is kan je met je rechter muisknop in het lege gedeelte klikken en een nieuwe partitie aanmaken. Zodra dit klaar is kan je deze partitie formatteren naar NTFS/Fat32(wat je zelf wilt) ik raad je aan om NTFS te kiezen.
Als dit klaar is heb je 1 partitie die je kan gebruiken."

Eea hangt natuurlijk wel af van welke windows je hebt...

Wij -leerkracht en ouder- hebben destijds juist ingevoerd om partities te gebruiken.Alles aan windows en alle andere downloads op een partitie en werken met deze programma's in de andere partitie. Zo kunnen er wel fouten worden gemaakt door lerende kindervingers maar voorkom je wel calamiteiten...just a thought

Dan kun je dus mijn tip uitvoeren want die was gebaseerd op xp als besturingssysteem.
Het tweede deel van mijn reactie was slechts een overweging maar ik ben toch wel benieuwd naar wat je ervan vindt....

Bedankt voor de reaktie.

Voor wat betreft het tweede gedeelte van je reaktie het volgende:

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Er werkt verder niemand op de pc en misschien is het een overweging waard om haar wat meer wegwijs te maken op de pc.

De tweede partitie kan dan wellicht behouden blijven.

vr. gr.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan