Momenteel ben ik bezig bij een goede vriend om een tweede computer in te richten in zijn kantoor.
Hij heeft een klein eigen bedrijf en sinds kort een secretaresse voor zijn boekhouding.
Eén van de dingen die erg belangrijk waren, was dat de secretaresse in Outlook met
dezelfde mail account kon werken.
Ik heb dus een NAS geplaatst waar alle DATA centraal op wordt opgeslagen.
Ook regelt die NAS gelijk de back-ups door middel van een RAID 1 configuratie.
Vervolgens heb ik een PST file van Outlook ook op de NAS geplaatst en op beide workstations de
koppeling met het PST bestand gemaakt.
Wel bekende probleem is natuurlijk dat beiden niet tegelijkertijd in hun mails kunnen werken, maar
dat is geen punt.
Iets wat wel een punt is, is dat alle mails steeds dubbel worden binnen gehaald.
Heeft de secretaresse net alle mails binnen gehaald, dubbele weggegooid, alles beantwoord....
Gaat mijn maatje achter zijn eigen PC zitten, en hoppa, alle mails die net beantwoord zijn,
komen gewoon vrolijk de tweede keer binnen.
Wat zie ik nu over het hoofd?
Anders gezegd, kan de oplossing die ik gemaakt heb, wel werken? Of word ik gedwongen om over te
schakelen naar een gmail account?
Graag jullie advies!
Hij heeft een klein eigen bedrijf en sinds kort een secretaresse voor zijn boekhouding.
Eén van de dingen die erg belangrijk waren, was dat de secretaresse in Outlook met
dezelfde mail account kon werken.
Ik heb dus een NAS geplaatst waar alle DATA centraal op wordt opgeslagen.
Ook regelt die NAS gelijk de back-ups door middel van een RAID 1 configuratie.
Vervolgens heb ik een PST file van Outlook ook op de NAS geplaatst en op beide workstations de
koppeling met het PST bestand gemaakt.
Wel bekende probleem is natuurlijk dat beiden niet tegelijkertijd in hun mails kunnen werken, maar
dat is geen punt.
Iets wat wel een punt is, is dat alle mails steeds dubbel worden binnen gehaald.
Heeft de secretaresse net alle mails binnen gehaald, dubbele weggegooid, alles beantwoord....
Gaat mijn maatje achter zijn eigen PC zitten, en hoppa, alle mails die net beantwoord zijn,
komen gewoon vrolijk de tweede keer binnen.
Wat zie ik nu over het hoofd?
Anders gezegd, kan de oplossing die ik gemaakt heb, wel werken? Of word ik gedwongen om over te
schakelen naar een gmail account?
Graag jullie advies!