• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vanaf nu drie maanden vooruit weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

krooked rider

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Hey allen!

Mijn laatste vraag van 2009 :)
Ik ben bezig met een overzicht waar het van belang is dat de drie volgende maanden worden weergeven. En omdat het werkelijke bestand erg groot is wil ik het liefste dat hetzichzelf automatisch aanpast.

In het bijgevoegde bestand is mijn oplossing + de gebreken erin te zien. Weet er iemand een formule die wel februari meepakt en juli maar 1maal? De groen gemaakte cellen moeten dus automatisch wijzigen. Met rood heb ik in de daarboven weergeven waar mijn oplossing fout gaat.

wie o wie weet een betere formule? Alvast bedankt voor het meedenken :D

Bijlagen

Voor de functie Zelfde.Dag moet An.Toolpack geïnstalleerd zijn. Volgende gevonden formule is de 'gewone formule' voor deze functie(dus zonder AT). Kijk eens of je hier mee verder kan

Bijlagen

Laatst bewerkt:
heb ik geprobeerd. alleen door het volgende werkt het bij mij niet.
Als deze functie niet beschikbaar is en de foutwaarde #NAAM? als resultaat wordt gegeven, moet u de invoegtoepassing Analysis ToolPak installeren en laden.
aldus microsoft
http://office.microsoft.com/en-us/excel/HP052090731033.aspx

Ik gebruik om op mn werk de engelse versie(2003)... Daarin heet die functie EDATE. Tenminste dat kwam uit een excelformulevertaalmachine http://www.mpco.nl/sites/default/files/Excel_formules_vertalingen.xls. En die functie herkent excel niet.
O ja de data in de groene cellen moeten altijd op de eerste van de maand blijven beginnen.

Beste krooked rider ;)

Heb nog een aanpassing gedaan.
nl. de formule van Warme bakkertje en de formule in cel B3.

Nu kan je de cellen A3 en B3 gewoon naar beneden slepen, zover je wilt.

Zie bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

woow erg bedankt voor de snelle antwoorden!
Ik hoef de data niet door te trekken, dat ik dat wel in kolom A en B heb gedaan was om duidelijk te maken waar het knelpunt zat in mijn oplossing.

Ik heb nu een wat uitgebreider bestand toegevoegd, waarin denk ik duidelijker word waar ik naartoe wil.
De cellen K1, K2 en K3 moeten een een formule krijgen waarvan de uitkomst respectievelijk 1, 2 en 3 maanden vooruit lopen op de huidige maand.

Bijlagen

heb ik geprobeerd. alleen door het volgende werkt het bij mij niet.
aldus microsoft
http://office.microsoft.com/en-us/excel/HP052090731033.aspx

Ik gebruik om op mn werk de engelse versie(2003)... Daarin heet die functie EDATE. Tenminste dat kwam uit een excelformulevertaalmachine http://www.mpco.nl/sites/default/files/Excel_formules_vertalingen.xls. En die functie herkent excel niet.
O ja de data in de groene cellen moeten altijd op de eerste van de maand blijven beginnen.

Beste krooked rider,

Bij Menu Extra → "Invoegtoepassingen" kun je een vinkje zetten bij "Analysis ToolPak".
Deze zal gaan zoeken of je het geïnstalleerd hebt, anders de CD-Rom erin, en je kunt gebruik maken van de functie =ZELFDE.DAG.

De formule zal dan worden in K1: =ZELFDE.DAG(NU();RIJ())
en doorvoeren naar onderen als je wil dat het oploopt met één.
Anders: =ZELFDE.DAG(NU();1), en de 1 vervangen voor een ander cijfer in de daarop volgende cel.

Succes.

Het probleem is dat ik niets kan installeren op mijn computer ivm veiligheidseisen en beperkingen vanuit het hoofdkantoor. En dat er geen "Analysis ToolPak" is geinstalleerd. Dus zelfde.dag is geen optie. Eigenlijk geldt hier wel voor alle software dat het zo minimaal mogelijk is geinstalleerd:(.

haha ja sorry ik was bezig met mijn reactie toen je poste dus had je bericht nog niet gezien. Het bestandje van post #8 lijkt te doen wat ik wil, maar klopt het dat ik geen verschil in de formule van K1 K2 en K3 zie? En deze formule zal altijd ervoor zorgen dat de komende drie maanden worden weergegeven zonder dat het hoefd te worden aangepast?

Door gebruik te maken van Rij() in de formule wordt het rijnummer per regel gebruikt. De formule ziet er hetzelfde uit, enkel het gebruikte getal wijzigt dus per regel.
Probeer maar eens uit door je systeemdatum een maand vooruit te zetten en dan je bestand te openen

Laatst bewerkt:
wow dat is super handig! Gelukkig was ik vandaag vroeg klaar en kon ik het thuis uitproberen, want zelfs de datum en tijd op je pc veranderen kan niet op de pc bij mijn werk :(

Pff altijd weer verbazend hoe snel er hier geholpen wordt:thumb: nou mijn vraag is dus opgelost! Goede jaarwisseling alvast!

Beste krooked rider ;)

Met het bestandje van Warme bakkertje ga je in de toekomst nog problemen krijgen vanaf de maand Oktober.
Dit door middel van de formules die in cellen L9, N9 en P9 staan.
De formules van Warme bakkertje zijn goed alleen de uwe zijn niet goed.

Daarom heb ik het bestandje met de formules aangepast alsook de formules in L10:L29, N10:N29 en P10: P29.

Probeer anders maar eens in K1 handmatig de volgende datum te typen 31-10-2010 en zie wat er gebeurt in cel L9.

Groetjes Danny en een prettig eindejaar. :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ah ja vanaf oktober zou het inderdaad de mist in zijn gegaan bedankt voor de verbetering!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan