Vanaf school virtuele pc benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rowtjee

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Hallo,

ik werk vaak met mijn laptop op school,
kan iemand mij helpen, ik heb echt geen idee hoe ik een virtuele pc kan maken en die vervolgens met (command) "Mstsc" te benaderen.

ik heb thuis op mijn pc windows 8.1, 64 bit, op mijn laptop ook..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. :thumb:

Mvg,

Rowan Visser

mstsc heeft niets met virtualisatie te maken. Het is de standaard remote desktop client.
Om hier gebruik van te moeten maken zul je thuis ervoor moeten zorgen dat de pc die je wilt benaderen überhaupt wel te benaderen is. Zo moet remote desktop zijn ingeschakeld op het systeem, en moeten de firewalls de verbindingen toestaan. In de meeste gevallen moet je ook nog een poort openen als je NAT gebruikt.(Dit zal dan dus in de router moeten gebeuren).

Hiernaast moet ook deze verbinding worden toegestaan bij jou op school. Op veel scholen zijn om misbruik te voorkomen door bijv het downloaden van torrents heel veel poorten geblokkeerd om te gebruiken. ook voor uitgaand verkeer. In dat geval zou alleen een vpn nog een mogelijkheid kunnen bieden, of misschien kan worden afgeweken van de standaard poort waar de remote desktop server op luisterd.

En wat is een vpn precies? wat kan ik daarmee, en hoe kan ik dat gebruiken op school?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan