Vanaf XP systeem C op Vista Inzien onmogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

jollyjoker538

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2009
Hallo forum bezoekers,

Ik heb het volgende probleem waar ik tot op heden maar niet de vinger op kan leggen.

Ik heb 2 systemen in een netwerk lopen. Op de ene draaid XP Pro en op het andere Vista Ultimate.

Met bijde systemen kan ik prima internetten hier dus geen probleem mee.
Ook vanaf het Vista systeem de schijven van het XP systeem inzien is geen probleem.

Nu komt het probleem, Als ik vanaf het XP systeem de harde schijven van Vista wil inzien is dat onmogelijk.

Kan iemand mij duidelijk uitlegen wat de procedure is om de harde schijven van Vista te delen en zichtbaar en toegankelijk te maken zodat ik vanuit mijn XP systeem erbij kan komen.

Op internet heb ik al verschillende optie gelezen om in het netwerkcentrum de boel aan te zetten maar dat heeft geen resultaat. Inmiddels zijn de schijven op Vista ook gedeeld.

Ook heb ik alle virusscanners en firewalls uitgezet om eventuele blokkering te voorkomen.

De melding die ik krijg vanuit XP is de volgende;
\\vistasysteem is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtiging voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtingen hebt.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Een optie is (bij mij werkte het) op beide computers 2 precies dezelfde gebruikersaccounts te maken.
Let ook even op de naam van je netwerk.

Je moet even bij de eigenschappen van de te delen schijf zijn. Klik daar op beveiliging en kijk of daar onder "namen/groepen", "iedereen" bijstaat.

Zo niet daar even toevoegen vervolgens naar het tabje delen en daar naar "geavanceerd delen" en daar dan weer aangeven wat "iedereen" allemaal mag. Vervolgens verscheidene keren op toepassen klikken.

Als je werkgroep nu ook nog dezelfde naam heeft op beide pc's zou het moeten werken.

Oh ja, doe dit wel met administrators rechten.

Hierna even opnieuw opstarten.

Je moet even bij de eigenschappen van de te delen schijf zijn. Klik daar op beveiliging en kijk of daar onder "namen/groepen", "iedereen" bijstaat.

Zo niet daar even toevoegen vervolgens naar het tabje delen en daar naar "geavanceerd delen" en daar dan weer aangeven wat "iedereen" allemaal mag. Vervolgens verscheidene keren op toepassen klikken.

Als je werkgroep nu ook nog dezelfde naam heeft op beide pc's zou het moeten werken.

Oh ja, doe dit wel met administrators rechten.

Hierna even opnieuw opstarten.

Ook reeds allemaal gedaan en toch nog geen toegang :evil:

Dus bij jou ziet het er ook zo uit?
attachment.php

Bijlagen

• Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    56,8 KB · Weergaven: 47
En bij het tabje delen staat 'iedereen' er ook bij? Dan houd het voor mij even op, dan zou je gewoon toegang moeten hebben.:confused:

En bij het tabje delen staat 'iedereen' er ook bij? Dan houd het voor mij even op, dan zou je gewoon toegang moeten hebben.:confused:

Tja hopelijk is er iemand die mij toch de juiste oplossing kan brengen? :confused:
Maar in iedergeval toch bedankt voor het meedenken.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan