Vanalles verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanneke18

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mei 2011
Hallo allemaal,
sinds vorige week ben ik plotseling een heel aantal dingen kwijt op mijn pc. Om te beginnen was de map mijn documenten in één keer helemaal leeg, ook de snelkoppelingen in het menu start en op het bureaublad zijn allemaal weg. In de map program files zit niets meer in. Als ik echter een word-document of iets dergelijks wil openen vanaf mij usb-stick dan lukt dit wel, de programma's staan er dus nog wel op maar waar? Mijn documenten heb ik al teruggevonden daar stond blijkbaar als instelling dat alles verborgen moest zijn. Maar voor de rest heb ik nog geen oplossing gevonden. Ook de zoekfunctie in verkenner reageert niet meer dus ik kan niet zoeken waar de programma's ergens zitten.
:confused:
Groeten

De verschijnselen doen me in eerste instantie denken aan een virus.
Heeft u wel een anti virus product dat permanent alles controleert wat er in en uit gaat? Zo ja welke is dat en wordt die dan ook steeds up-to-date gehouden?

Download, installeer eens Emsisoft Anti-malware (hier is die te vinden http://www.emsisoft.nl/antimalware/index.htm en kies bij het installeren voor de free version). Na installatie de laatste updates ophalen en daarna een volledige scan van de PC doen. Het zou me niets verbazen als er een paar nare virusjes gevonden worden.

Laatst bewerkt:
Hallo,

ik heb die virusscan geïnstalleerd en laten lopen maar daar is het probleem niet mee opgelost. :( de scan heeft wel enkele dingen gevonden maar door die te verwijderen heb ik nog steeds mijn programma's niet teruggevonden.

groetjes hanne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan