• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

=vandaag() then A1 = rood

Status
Niet open voor verdere reacties.

lukasvandijk

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2015
Beste allemaal,

Ik heb al uren lopen zoeken en proberen maar kom er niet uit. De vraag is eenvoudig.

Ik wil graag dat een kolom een kleurtje krijgt als de datum vandaag is.

Zie het voorbeeld. Ik werk met een planning en wil in 1 oog opslag zien welke kolom er 'aan de beurt is.

Met voorwaardelijke opmaak kom ik een eind, maar kan de formule niet 'door kopiëren'.

Wie helpt mij? :) Zie bijlage.

Groet Lukas

Bijlagen

Lijkt gelukt! Wat heb je anders gedaan dan ik? Stoppen indien waar?

Dank dank!

Gr Lukas

Heb je ook naar de formule die gebruikt word gekeken?
Vergeet je niet om de vraag als opgelost te zetten als je tevreden ben.

Ja ik zie daar geen $ tekens? Misschien kun je het gewoon even uitleggen :) Anders ga ik het nog niet snappen. Ik zou het liefst de hele kolom kleuren.

Dank, gr lukas

Ik heb gekeken naar E4 voor de v.w.opmaak.
De gehele kolom kleuren wil mij niet lukken, zal wel aan mij liggen.

Volgens ik kan zien in je bestand, is toch telkens dezelfde kolom door =vandaag() in cel E4?
Doe je deze file morgen of overmorgen open is het toch telkens kolom E dat je wil gekleurd zien.

Deze, kan je dan toch ook zonder voorwaardelijke opmaak opmaken.
Tenzij ik niet snap wat je werkelijk wil uiteraard.

groetjes,
kfpot

Bekijk dit eens
Verander het getal in de formule(cel E4) =vandaag()-3
En kijk wat er gebeurt

Bijlagen

Lucas,

Ik heb in E4 gewoon de datum gezet (11-3-2015) en nu werkt het zoals je wil.

Met in E4 =Vandaag() veranderd de datum steeds, wat volgens mij niet de bedoeling is.

Bijlagen

Waarom moeilijk maken als het makkelijk kan.
Ik werk met een planning en wil in 1 oog opslag zien welke kolom er 'aan de beurt is.
De planning werkt toch perfect door in E4 de functie vandaag? Het blijft dan steeds de eerste kolom en zie je wat de dagen erna gepland staat.
Immers wat gisteren gebeurd is is reeds voorbij en kun je dus moeilijk nog plannen.
indien je toch wilt zien wat er gisteren is gebeurd kan je in E4 =vandaag()-1 gebruiken.
Willem had dit trouwens ook al aangegeven.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan