Vangpagina KPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Berichten
3.663
Mijn oom heeft sind kort, als ie het internet op wil, de vangpagina van KPN te pakken.
Hij is in het bezit van een Ericsson USB-modem. Wachtwoord en login-naam zijn wel goed want anders geeft de modem aan dat er iets niet goed is.

Wie kan mij verder helpen met dit probleem?
(Het probleem komt overigens ook voor met Firefox.)

OS= XPpro met voor zover bekend de laatste updates
pc is een P4-2800 met 512 MB ram.

Op diverse fora gezocht maar (tot nu toe) geen oplossing kunnen vinden
 
Modem of Router even uitzetten,effe wachten en weer aanzetten.
Is het meestal weer goed
 
Was het maar zo simpel, de pc is meerdere keren uitgezet (modem dus ook, hangt aan USBpoort) en resetten gaat niet, zit géén resetknop op

Voor de volledigheid wil ik melden dat het hier om een Ericsson HM121dp gaat.
Als aansluitingen zitten er vervolgens op: Line, en USB.
Modem heeft 3 led's, USB, ADSL en DATA

Modem is níet stuk ofzo, heb em omgewisseld met de mijne die het bij mij wel goed doet.
Software verwijderd in configscherm, pc opnieuw gestart en de software wederom ge-installeerd.
Geen Spyware activiteiten aanwezig.
 
Ik neem toch aan dat op die vangpagina van KPN de mogelijkheid wordt geboden de Ericsson adsl modem/netwerkkaart te 'registreren'/valideren, net zoals bijv. UPC doet met zijn kabelmodems?
Daar is (normaal gesproken) een gebruikersnaam + wachtwoord voor nodig.

Overigens lijkt het mij dat hij ook gewoon de KPN cd erin kan doen, die doet ook die registratie (naast installatie van drivers), maar daar ben ik wat minder zeker van. Met door KPN geleverde draadloze routers/draadloze netwerkkaart combi's voor Het Net werkt het wel zo (met CD).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
De gebruikersnaam en wachtwoord worden wél geaccepteerd door het modem, anders heb ik geen verbinding met het Net, alleen daarna komt de vangpagina in actie, bij zowel IE als FireFox.

Idd: De KPN-cd doet zowel de installatie van drivers alswel de registratie van login-naam en wachtwoord.

M.a.w. wel connected aan het net, maar niet kunnen surfen ...... das vervelend!
 
In dat geval toch bij KPN gaan informeren. Misschien is de service afgesloten vanwege welke reden dan ook, ook al is het technisch (gedeeltelijk) nog in werking.

Tijs.
 
Heb je al wel via Confugiratiescherm>Netwerkverbindingen de verbinding laten herstellen???

Ben ik vergeten te zeggen in mijn eerste post.

Daarna doet het bij mij het weer
 
Het 'probleem' is opgelost .....

Meneer (oom) had zn OrangeADSL abbo opgezegd, en (KPN) InternetPlusBellen er voor in de plek wilde hebben, daar wist ik dus (tot nu toe) niets van.
Het schijnt dat je dan die pagina te zien krijgt ....

Hij gebeld met KPN (zowaar op zondag!!!), en zowaar een vervangend login-naam en wachtwoord gekregen, hij heeft alleen de Experia-box nog niet.
Die zal hem dus versneld (??) toegestuurd worden.

Ik wil jullie allen hartelijk bedanken voor het meedenken en de oplossingen die jullie mee hebben gebracht, al heeft het niet tot dé oplossing geleid.

Greetz, Whittey
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan