Vanuit 1 formulier linken naar ander formulier

• Onderwerp starter Onderwerp starter loic
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

loic

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2004
Hoi,

Ik ben nu al bijna een jaar bezig met acces, maar 1 ding lukt me niet.

Ik stuur hiermee een bestand. Als je het form klant klikt. Dan zie je dat er een naam is met een klantnummer. Als je op de knop klikt dan staan al de hulpverleningsplannen erbij van deze persoon.
Nu wil ik een nieuw hulpverleningsplan maken. Ik vul alles in behalve klantnummer.
Nu wil ik dat klantnummer automtisch het nummer komt van de klant bij wie je bezig bent.

Eiegenlijk is dat hetzelfde als Klant1. Het enige verschil mag alleen zijn dat het geen subform in de formulier klant, maar een formulier die als pop up opent.

Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel.

Bijlagen

Standaarwaarde gebruiken in popupveldje

Ik kan je database niet bekijken omdat ik thuis nog een oude versie ACCESS heb maar ik denk dat de oplossing de volgende is:
Maak een popupformulier. Vermeldt bij standaardwaarde van het veld dat hetzelfde klantnummer moet krijgen: =[Forms]![Naam1eFormulier]![klantnummer]. Nu nog een knop die de popup opent en klaar. Nu moet je nog even in jouw situatie bekijken hoe je de popup opent. Wil je alleen een nieuw (leeg) record of ook de eerdere records van dezelfde klant zien. In het laatste geval kun je bij de knop die de popup opent aangeven dat je niet alle maar specifieke records geopend wilt hebben. Je kunt dan aangeven welke velden overeen moeten komen (in jouw geval het nummer van de klant). Suc (9-3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan