Wie weet een oplossing voor het volgende probleem. Ik heb voor de Historische ver. Een Access 2007 enkelvoudig Formulier met daarin ruim 3000 records, teksten en afbeeldingen. (±110mb)
Nu is het de bedeling dat de database beperkt aan derde wordt gegeven, zodat als men aanvullingen weet dit naar mij kan opzenden.
Via een knop kan ik een object verzenden, door een extra (zo kaal mogelijk) formulier kan ik reeds alleen de teksten verzenden, maar dit is toch nog 5mb in een mail. Dit werkt. Maar dit is te veel.
Van het formulier dat ik op dat moment heb voorstaan wil ik de tekst gegevens worden geplaatst in een mailbericht.
Via een [Gebeurtenisprocedure] hebt het volgende na dagen testen en sneuzen op internet.
Maar als ik dan op de knop druk gebeurt er helemaal niets.
Wat moet er anders zodat ik wel gegevens formulier-record kan kopiëren naar te verzenden mailadres.
Nu is het de bedeling dat de database beperkt aan derde wordt gegeven, zodat als men aanvullingen weet dit naar mij kan opzenden.
Via een knop kan ik een object verzenden, door een extra (zo kaal mogelijk) formulier kan ik reeds alleen de teksten verzenden, maar dit is toch nog 5mb in een mail. Dit werkt. Maar dit is te veel.
Van het formulier dat ik op dat moment heb voorstaan wil ik de tekst gegevens worden geplaatst in een mailbericht.
Via een [Gebeurtenisprocedure] hebt het volgende na dagen testen en sneuzen op internet.
Maar als ik dan op de knop druk gebeurt er helemaal niets.
Wat moet er anders zodat ik wel gegevens formulier-record kan kopiëren naar te verzenden mailadres.
Code:
Option Explicit
Private Sub Knop667_Click()
Dim strAan As String, strOnderwerp As String, strTekst2 As String, strTekst3 As String, strTekst4 As String, strTekst5 As String, strTekst6 As String
strAan = " mailto:test@mail.com"
strOnderwerp = "Fotobeschrijving " & Me.BldOswnr
strTekst2 = "--- Datum ---" & Me.FotajaarKenmerk & " " & Me.BldLaatdd & "-" & Me.BldLaatmm & "-" & Me.BldLaatjjjj & vbCrLf & vbCrLf
strTekst3 = "--- Adres ---" & Me.BldStrtnaam & " " & Me.BldHsnr & " " & Me.BldPstcd & " " & Me.BldPltsnmNld & vbCrLf & vbCrLf
strTekst4 = "--- Uitgever ---" & Me.BldUitgvr & vbCrLf & vbCrLf
strTekst5 = "--- Gepubliceerd ---" & Me.Gepubliceerd & vbCrLf & vbCrLf
strTekst6 = "--- Fotograag/verkregen ---" & Me.Lijst
‘ onderstaande beide geprobeerd..
' DoCmd.SendObject , , , strAan, , , strOnderwerp, strTekst2 & strTekst3 & strTekst4 & strTekst5 & strTekst6, True
cmdMailto.Hyperlink.Address = strAan & "?SUBJECT=" & strOnderwerp & "&BODY=" & strTekst2
End Sub