Vanuit Access mail versturen naar groep

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave35nl

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2002
Hoi, ik zou graag willen weten of het volgende mogelijk is:

Ik heb een tabel met daarin contactgegevens, de mensen worden in een groep ingedeeeld, in dit voobeeld student leraar of kader, een persoon kan in meerdere groepen voorkomen.

In een formulier wil ik een bericht aanmaken inclusief subject en dmv aanklikken van de groep moet de mail aangemaakt worden met de juiste mailadressen.

Is dit mogelijk ?, alvast bedankt voor je reactie.

Bijlagen

Om het antwoord alvast te geven: dat is zeker mogelijk. Het vereist wel enige programmeerkunst, want je moet dat met VBA uitwerken. Het komt er op neer, dat je via het openen van een recordset de records uitleest uit de tblContactpersonen die voldoen aan het criterium (Leraar=True, Student=True ect) en vervolgens met een loop door de gevonden records heenloopt, en de mails verstuurt. Je kunt dat per stuk doen, of de emailadressen eerst in een string combineren, en dan één mail versturen, wat je wilt. Als je de mensen op persoonlijke titel wilt adresseren, zul je denk ik voor elk persoon een eigen mailtje moeten maken.
Ben al bezig met een voorbeeldje...

Hierbij een voorbeeldje, waarbij ik wel je keuzelijsten heb vervangen door een Optieframe, zodat je een betere check hebt op de gekozen optiegroep.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan