VenHeelun181
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 jun 2015
Hopelijk kan mij hiermee iemand helpen.
Ik heb nu deze gegevens in een werkblad:
A1: 1234 B1: 5678 C1: =A1 & B1
Dus cel C1 wordt A1 en B1 tot een string samengevoegd tot "123454678". Tot zover niets bijzonders.
A3: =TEKST(C1;0) (C1 wordt als tekst in veld A3 geplaatst)
Nu wil ik de tekst van A3 kopieren als tekst om buiten Excel te kunnen gebruiken.
Probleem is alleen dat als je F2 drukt om de inhoud van het veld te kopieren je alleen de formule kunt kopieren en niet de waarde.
Met VBA kan ik natuurlijk een macro maken waarbij de waarde echt als waarde wordt geplakt in A3 maar dat gaat dus ook niet meer.
Microsoft heeft (in haar ongelofelijke wijsheid) alle macro's verboden en ons aan ons lot over gelaten.
Mijn vraag is nu deze:
Is er een formule die dit doet:
Ik sta in cel X en wil cel Y in cel Z als bewerkbare waarde kopieren.
dus: ( X )---opdracht---> ( Y )---> ( Z ) (als tekst)
PS:
Wordt ThisWorkbook ook als macro gezien?
Alvast bedankt voor de moeite
Ik heb nu deze gegevens in een werkblad:
A1: 1234 B1: 5678 C1: =A1 & B1
Dus cel C1 wordt A1 en B1 tot een string samengevoegd tot "123454678". Tot zover niets bijzonders.
A3: =TEKST(C1;0) (C1 wordt als tekst in veld A3 geplaatst)
Nu wil ik de tekst van A3 kopieren als tekst om buiten Excel te kunnen gebruiken.
Probleem is alleen dat als je F2 drukt om de inhoud van het veld te kopieren je alleen de formule kunt kopieren en niet de waarde.
Met VBA kan ik natuurlijk een macro maken waarbij de waarde echt als waarde wordt geplakt in A3 maar dat gaat dus ook niet meer.
Microsoft heeft (in haar ongelofelijke wijsheid) alle macro's verboden en ons aan ons lot over gelaten.
Mijn vraag is nu deze:
Is er een formule die dit doet:
Ik sta in cel X en wil cel Y in cel Z als bewerkbare waarde kopieren.
dus: ( X )---opdracht---> ( Y )---> ( Z ) (als tekst)
PS:
Wordt ThisWorkbook ook als macro gezien?
Alvast bedankt voor de moeite