oosterbaan S S
Gebruiker
- Lid geworden
- 13 mrt 2005
Beste forumleden
Ik heb 2 formulieren: frm.'Belangstellenden' en frm. 'Klanten'
Met behulp van onderstaande code wil ik, als de postcode's van beide frm. overeenkomen, vanuit het frm. 'belangstellenden' het frm. 'klanten' openen en dan de betreffende record(s) uitfilteren. Als de postcode niet overeenkomt, moet er niets gebeuren.
Zoals de code nu is wordt ALTIJD het frm. klanten geopend, ook als er geen vergelijkbare postcode is. Dat is dus niet de bedoeling.
Overigens: als de postcode wel overeenkomt, wordt de betreffende record in het form. 'klanten' keurig gefilterd.
Concreet:
Hoe pas ik mijn code aan, zodat alleen bij een vergelijkbare postcode het frm. 'Klanten" wordt geopend
Dank voor jullie reacties:thumb:
Het vba:
Ik heb 2 formulieren: frm.'Belangstellenden' en frm. 'Klanten'
Met behulp van onderstaande code wil ik, als de postcode's van beide frm. overeenkomen, vanuit het frm. 'belangstellenden' het frm. 'klanten' openen en dan de betreffende record(s) uitfilteren. Als de postcode niet overeenkomt, moet er niets gebeuren.
Zoals de code nu is wordt ALTIJD het frm. klanten geopend, ook als er geen vergelijkbare postcode is. Dat is dus niet de bedoeling.
Overigens: als de postcode wel overeenkomt, wordt de betreffende record in het form. 'klanten' keurig gefilterd.
Concreet:
Hoe pas ik mijn code aan, zodat alleen bij een vergelijkbare postcode het frm. 'Klanten" wordt geopend
Dank voor jullie reacties:thumb:
Het vba:
Code:
Private Sub Postcode_AfterUpdate()
' Bericht weergeven als er de postcode overeenkomt met een postcode,
' die voorkomt in de tabel "Belangstellenden"
Dim stDocName As String
Dim stLinkCriteria As String
stDocName = "belangstellenden"
stLinkCriteria = "[postcode]= '" & Me.Postcode & "'"
If [Postcode] = Me.Postcode Then
msgbox "De postcode komt ook voor in de tabel 'Belangstellenden'" _
& vbCrLf & vbCrLf & "Controleer of de gegevens van de nieuwe 'klant' overeenkomen met de naw in 'Belangstellenden'" _
& vbCrLf & vbCrLf & "Indien positief, delete dan de record en sluit het formulier 'Belangstellenden weer' af", vbCritical, "bedrijf"
DoCmd.OpenForm stDocName, acNormal, , stLinkCriteria, , acDialog
Else
DoCmd.CancelEvent
End If
End Sub