• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vanuit een totaalwerkblad gegevens automatisch kopieeren naar onderliggende werkblade

Status
Niet open voor verdere reacties.

oorschodt

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2015
Hallo,

Ik heb een probleem met het automatisch plaatsen van gegevens naar onderliggende werkbladen.
Ik heb een totaalblad waarin alle gegevens worden geplaatst met de evenementen waaraan mensen mee willen doen.
Per evenement zijn er onderliggende werkbladen.
Daar wil ik automatisch vanuit het totaalblad de gegevens laten plaatsen indien er voor een evenement een aanmelding is.
De gegevens die geplaatst moeten worden zijn de gegevens uit de kolommen A t/m I plus de gegevens van het desbetreffende evenement.
Het zal wel via macro of VBA moeten gebeuren, maar daar heb ik nog geen kaas van gegeten.
Wie kan en wil mij helpen?

Bijlagen

Hoi,
Hoe bedoel je?
Als het de code betreft, die kan je zien in de VBA editor (ALT + F11). Het is een simpele code omdat je zelf aangaf weinig van VBA af te weten.Als je de blokjes code eens goed bekijkt kan je met wat knip- en plakwerk het geheel verder aanpassen.
Als je het bestand bedoeld. Je vult alle nodige gegevens in het totaalblad. (naam, etc). In kolom J heb ik een gegevensvalidatielijst gemaakt met de evenementen (tabbladen). Daar kies je het juiste evenement (tabblad). Zo weet excell naar welk tabblad de gegevens moeten.(je moet er alleen voor zorgen dat het tabblad bestaat). Als je klaar bent met gegevens in te vullen in het totaalblad druk je op de knop veplaats en de gegevens worden weggeschreven naar de andere tabbladen. Het totaalblad wordt nadien gewist om dubbels te voorkomen.
Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

Ik wil zeker niet in het vaarwater komen van gast0660.
Ik maak me ook belachelijk met mijn amateuristische code, maar ik kan nog niet beter.

Misschien is met een Userform werken gemakkelijker.
Ik veronderstelde dat de deelnemers aan meer evenementen moeten kunnen deelnemen.
Daarom met Checkboxen gewerkt.
Je ziet maar of je er iets mee kan.

Bijlagen

@Wieter,
Je komt hiermee zeker niet in mijn vaarwater,andere ideeën kan ik alleen maar toejuichen.
Iemand proberen verder te helpen op Helpmij is toch de bedoeling dacht ik:thumb:

Hallo gast0660 en Wieter,
Allebei hartelijk dank.
Ik moet nog even bekijken welke oplossing voor mij het gemakkelijkste is, maar beiden zijn zeker bruikbaar.
Groetjes,
Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan