Vanuit Excel een worddocument openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

alexanderinfo

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2008
Goedemorgen,

Ik probeer vanuit Excel een worddocument te openen waarbij de userform in het Worddocument geactiveerd wordt.

Nu gebruik ik de volgende code:
Code:
Private Sub cmdFaxNH_Click()
Set oWordapp = CreateObject("Word.Application")
Set oWorddoc = oWordapp.Documents.Open(Filename:="K:\OpenBestand.dotm")
Wordapp.Visible = True
End Sub

Maar hierbij opent hij wel het document, maar wordt de userform van het Worddocument niet geactiveerd.
Dit komt waarschijnlijk door de werking van de sjabloon (hierbij moet de opdracht New gegeven worden ipv Open).
Maar hiervoor krijg ik helaas geen oplossing.

Alvast bedankt voor enige hulp.

Hoe wordt de form normaal gesproken geopend? Sommige macro's worden niet geopend als je zo laad, andere weer wel. Afhankelijk hoe de form geimplementeerd is kun je de form ook aanroepen vanuit je macro.

Normaal gesproken opent de gebruiker het worddocument handmatig.
Maar omdat we zo'n dertig verschillende werkformulieren hebben, wil ik het middels snelkoppelingen onderbrengen in 1 excelformulier waar primair mee gewerkt wordt.
Moeten ze dan een bepaald formulier openen, kunnen ze dat vanuit het excel formulier doen.

Met de bovengenoemde code opent het betreffende bestand wel, maar dan als dotm en niet als doc (zodat de userform wordt geactiveerd).
Ik heb al geprobeerd om ipv te verwijzen naar de dotm te verwijzen naar een .lnk, maar dat lukt niet.

kan je dan niet beter document.add gebruiken en dan je template meegeven? Overigens zou ik moeten testen of dan de autoopen wel gerunt wordt, maar dan loop je niet het risico dat je template wordt aangepast

Code:
Private Sub cmdFaxNH_Click()
  with CreateObject("Word.Application").Documents.Add("K:\OpenBestand.dotm")
    .application.visible=true
  End with
End Sub

Kijk ook eens hier.

Laatst bewerkt:
Top!
Met deze code krijg ik hem op de juiste wijze aan de praat.
Ik had het al met .Add geprobeerd, maar nu doet hij precies wat ik wil.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan