Vanuit formulier meerdere records toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webster23

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2018
Ik had graag onderstaande tabel (deze is voorbeeld via Excel) gemaakt via een formulier in Access.
Is het mogelijk om bv al dezelfde gegevens zoals Sein, Sein KP, Sein Lijn,... maar 1 keer in te geven en de afwijkende gegevens zoals OW naam en OW lijn elk apart in te geven.
En dit via 1 formulier?
Maar dat ze wel op elk record staan.

Rubriek 28.PNG

Alvast bedankt!

Ik kan niet zoveel met een Excel schermpje; da’s een heel ander pakket als Access. Ik zie liever je database. Daarin kun je best met standaardwaarden in een formulier gegevens automatisch in laten vullen bij nieuwe records, en dat kan zelfs dynamisch.

De hoofdgegevens geef je zowiezo slechts één keer in. Dat is de bedoeling van een database: redundante gegevens vermijden. Ik vermoed dat je hier een formulier met subformulier(en) zult nodig hebben.

Het probleem is dat ik nog aan de database moet beginnen en enkel gegevens heb deels uit Excel, deels uit Word...
En omdat ik er meer wegen mee uit wil zou ik het nu in Access willen invoeren.
Was inderdaad ook mijn eerste gedacht voor met subformulieren te werken, heeft er iemand van jullie mss een voorbeeldje?
Want na twee jaar weinig nieuw gemaakt te hebben in Access is mijn kennis er precies op achteruit gegaan :(

Kijk eens in de handleidingen sectie naar de cursus Access. Zonder op zijn minst elementaire kennis van database opbouw moet je er even niet aan beginnen :).

Bedankt, ben al veel wijzer geworden door de handleidingen!

Groeten
W.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan