vanuit het internet de de beelden die de veiligheidscamera uitzendt, kunnen zien??

Status
Niet open voor verdere reacties.

haramo

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2009
Ik beschik over een veiligheidscamera (netwerkcamera, een axis 207w). op het LAN werkt 'm goed. maar zou nu graag willen dat ik de camera kan bereiken via het internet.

Ik heb het één en ander geprobeerd maar weet niet zeker of ik op de goede weg ben.

De bedoeling is dat een andere pc toegang kan hebben tot deze camera.

de camera is op een router aangesloten. enkel de pc's verbonden aan deze router kunnen via het privéadres van de camera op de camera geraken.

Dus lokaal werkt alles naar behoren.

Nu vraag ik me af wat ik allemaal moet doen (wat heb ik nodig, welke instellingen moet ik doen) om een pc buiten het netwerk toegang te geven tot de camera.

Op mijn router waaraan de camera aangesloten is, heb ik het één en ander ingesteld: virtual servers.Virtual Server is used to allow Internet users access to LAN services.

Hierin heb ik een public port en privat port ingegeven (zelfde nummer). Protocol type: both (tcp en udp). de privé adres van de camera zit hier ook in en een naam voor deze service.

Nu heb ik geprobeerd op de andere pc, met haar eigen router op een andere plaats om hetzelfde in te stellen maar kan er niet aan uit.

Ik denk dat ik het één en andere nog nodig heb vooraleer ik een verbinding via het internet kan maken. ik dacht aan het public ipadres: want hoe kan de andere pc weten waar de camera zich bevind? plus hoe kan mijn router weten wie mijn camera buiten het lokaal netwerk mag gebruiken? Als ik me niet vergis heb ik het publieke ipdres nodig van beide internetverindingen. Dit is geen probleem. maar hoe moet dan bij beide routers ingesteld worden??

als ik iets verkeerds heb gezegd in mijn denkwijze , mag je me altijd corrigeren.

met vriendelijke groeten

groentje

Opzetje:

Zit er software bij de camera? Kun je inloggen op de camera om instellingen te doen?

Zoja, kun je dan ook aangeven op welke poortnummer deze bereikbaar kan zijn? Dan dien je in je router deze poort te forwarden naar het ipadres van de camera

Ik heb een poort nummer gevonden:

RTSP port 554 , van wat ik heb begrepen van mijn opzoekwerk is:

RTSP is used to set up real-time media streams.

Ik heb deze poort ingegeven in virtual server, maar hoe kan ik dan via het internet naar deze poort verwijzen. ik probeerde het met het ipadres dat ik van telenet heb en dan
":554" erbij gevoegd.

Zo zou het wel moeten gaan.

Weet je zeker dat het portforwarden goed gegaan is? Wel router heb je?

Je zei dat ik de software moest bekijken, Ik heb de bijbehorende software nogmaals eens bekeken, maar dan stap voor stap,

en ja, ik heb iets overgeslagen: de optie (NAT traversal (port mapping) for IPv4 ) om de camera te gebruiken over het internet was uitgeschakeld. eenmaal ingeschakeld, kreeg ik een http:// adres (mijn publieke ipadres en dan een poort toegewezen, maar niet de 554( misschien dient deze voor andere doeleinden?).

In de virtual server de poort aangepast en enkel TCP gebruikt, want met UDP werkktte het niet.

het werkt nu.

Hartelijk dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan