• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vanuit keuzelijst automatisch andere cellen invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlexV12

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Berichten
17
Hallo,

Ik heb op forum gezocht maar kan hier geen duidelijk antwoord op vinden.

Ik wil een adresssen bestand maken van zwembaden in nederland. Hierbij wil ik het eigenlijk zo maken dat als ik de zwembadnaam uit een lijst selecteer (in dit voorbeeld bestand "de Tongelreep") dat hij automatisch in de cellen daarna het adres, postcode, plaats en telefoonnummer invoert.

Ik weet dat het iets met Verticaal zoeken te maken heeft, maar ik heb geen idee hoe het werkt.
Ik zie namelijk lange formules zoals:
Code:
ALS(B19="ja";VERT.ZOEKEN(C2;Blad1!A13:G15;4;0);"")
maar ik kan hem niet herleiden

In het bijgevoegde bestand hetgeen wat ik wil bereiken.Bekijk bijlage Locatieplan2.xls

uiteraard wil ik de gegevens waar "vertikaal zoeken" het ophaalt ergens anders neerzetten, maar heb het nu even voor het gemak eronder gezet.

Kan iemand mij helpen?

groet.
 
Formule in C2
Code:
=ALS(LENGTE(B2)=0;"";VERT.ZOEKEN(B2;Blad1!$B$31:$F$32;[COLOR="red"]2[/COLOR];0))
Voor de volgende kolommen wijzig je telkens het rode cijfer in de overeenkomstige kolom in je zoekmatrix
 
Met de functie =kolom() of =kolom()+1 (het getal is kun je aanpassen), kun je het argument dat Rudi rood heeft weergegeven ook nog eens variabel maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan