• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vanuit meerdere tabbladen verwijzen naar verschillende cellen in één tabblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

suijk100

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Berichten
29
Ik heb dankzij dit forum een planningsprogramma gemaakt waarin ik 52 tabbladen (weken) heb en 'één jaaroverzicht.
Ik ben nu op zoek naar een formule waarmee ik in alle tabbladen de datums aan kan passen vanuit het gegevensblad.
Ik wil dat ik elk jaar alleen de datum in het gegevensblad hoef aan te passen en niet allen tabbladen door te lopen zoals dat nu gebeurd.
Ook ben ik op zoek naar een formule waarmee ik tabbladen automatisch een naam kan geven.
Wie kan mij met een van twee of allebei helpen??

Ik zal een voorbeeld toevoegen.
 

Bijlagen

  • PLANNING UITVOERING Def..xls
    203 KB · Weergaven: 24
Voor het aanpassen van de datum vanuit jaaroverzicht, plaats dan in cel B3 van tabblad week 1 de volgende formule
Code:
=Jaaroverzicht!C99
voor D3
Code:
=Jaaroverzicht!C100
enz.
 
volgens mij bestaat er geen formule om de tabbladen automatisch een naam te geven, dit kun je wel regelen met een macro
 
Beste Jan,
Bedankt voor je antwoord. Deze formule had ik ook al bedacht maar het nadeel hiervan is dat ik alle dagen in alle tabbladen een formule moet gaan maken. Ik dacht aan een soort formule als = indirect maar hiervan weet ik niet hoe ik deze moet vertalen van vele tabbladen naar het jaaroverzicht. Misschien dat jij een andere formule weet. Het is de bedoeling dat ik een standaard document maak die ik elk jaar gemakelijk aan kan passen.
Gr. Miklos
 
Ziet er goed uit jan. Dank je wel voor de geweldige macro. dit is nog eens gemakkelijk plannen.
Fijne avond.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan