Vanuit Query naar Formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

mattie94

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2011
Ik heb een tabel waar van alle andere informatie instaat. Hier heb ik en formulier overheen gemaakt. Dit is allemaal goed gelukt.
Nu heb ik ook een aparte pagina voor een query uit te voeren. Nadat er bijvoorbeeld een datum is ingevoerd, kan de query worden uitgevoerd en wordt er een nieuwe pagina gemaakt met de antwoorden die uit de query komen. Ik denk dat iedereen dit kan.

Echter is het query gewoon een tabel met verschillende velden. Ik wil dat je echter op een bepaalde rij kan gaan staan, en vanuit daar weer naar het formulier gaat waar alle informatie beschikbaar is. dus niet dat ik straks door 100 formulieren moet gaan zoeken. maar dat ik er gewoon via een query kan komen.

Weet iemand of dit mogelijk is?

Als ik je probleem zou begrijpen zou ik daar antwoord op geven. Maar ik ben je bij de tweede alinea al kwijt:
Nu heb ik ook een aparte pagina voor een query uit te voeren. Nadat er bijvoorbeeld een datum is ingevoerd, kan de query worden uitgevoerd en wordt er een nieuwe pagina gemaakt met de antwoorden die uit de query komen. Ik denk dat iedereen dit kan.
Wat bedoel je met 'nieuwe pagina'? En wat bedoel je met 'kan de query worden uitgevoerd'? Heb je het dan over een extra tabblad op je huidige formulier? Bedoel je een compleet ander formulier dat wordt geopend? En wat doet dan die query er nog toe?

Dus je opent een query? Dan ben je aan het eind van het verhaal, want vanuit een Gegevensvenster kun je niks aansturen. Je zult dus een apart formulier moeten maken, dan kun je wel een actie triggeren die weer een ander formulier opent.

Je moet voorstellen. Ik heb een menu gemaakt. In dit menu heb ik 2 opties. verwijzing naar een formulier dat ingevuld moet worden. en optie 2 is dat je een overzicht kan generen.

Als ik op optie 2 gebruik. Wordt ik doorverwezen naar een nieuwe pagina. Hier kan je een selectie maken. In dit geval: datum van & datum tot. nadat je deze twee opties hebt ingevuld druk je op de button zoek. Hierna wordt de query uitgevoerd. Je krijgt dan alle informatie die je hebt geselecteerd die je wil laten zien. In dit query overzicht wil ik de getoonde resultaten kunnen klikken. En nadat erop geklikt is dat je die betreffende query wordt geopend in het formulier, zodat je alle informatie kan zien.

Hopenlijk zo iets beter uitgelegd?

nadat je deze twee opties hebt ingevuld druk je op de button zoek. Hierna wordt de query uitgevoerd.
Deze werkwijze lijkt mij te omslachtig. Als je de dataselectie hebt gemaakt op je 'pagina' (zal ook wel een formulier zijn) en je klikt op de knop, dan moet het formulier met de resultaten worden getoond, en niet de query. Dat kan uiteraard een doorlopend formulier zijn. En daar kan je dan weer een actie maken die één record opent in een nieuw formulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan