• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vanuit standaard invulsheet een ander sheet vullen met selectie

• Onderwerp starter Onderwerp starter hvp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hvp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 apr 2014
dear,

we kan mij helpen met het overzetten van getallen uit een standaard invulsheet naar een algemene sheet op een bepaalde positie
voorbeeld waarvoor ik het gebruik. op de standaard invulsheet vul ik de inkopen van drank in voor een bepaalde week. bijvoorbeeld week 14 ingekocht
4 kratten bier en 6 flessen cola. Nu heb ik een macro geschreven om deze inkopen naar een andere sheet te schrijven als totaal overzicht. so far so good
nu koop ik in week 15 niets en in week 16 wederom 10 kratten bier en 3 flessen cola. Nu wil ik de macro zo aanpassen dat de betreffende weeknummer op de invulsheet gelezen wordt en de inkoophoeveelheden neer gezet worden in de overeenkomstige week in het totaal overzicht. Wie kan me hierbij helpen bij het aanpassen van de macro

bvd

hvp

Zonder voorbeeldbestand wordt het lastig...

Met vriendelijke groet,

Roncancio

okay wil ik graag doen maar hoe krijg ik dat voor elkaar heb me net aangemeld op dit forum, ik ben dus een echte junior

gr
hvp

Welkom.
Ik kan een hele uitleg geven maar hier wordt stap voor stap (met afbeeldingen) uitgelegd hoe je bestanden kunt bijvoegen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Het is wel belangrijk dat alle weeknummers in het overzicht staan.
Code:
Sub invulbladinkoopnaartotaaloverzicht()
 Sheets("totaaloverzicht").Rows(3).Find(Sheets("invulblad").Range("B4"), , xlValues, xlWhole).Offset(1).Resize(8) = Range("C6:C13").Value
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan