vanuit subformulier 1 (lijst) data refreshen in subform 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

CoenEnAccess

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2016
Hoi, ik heb volgens mij een dummievraag die vast een makkelijk antwoord heeft, maar ik kom er niet uit en kan het ook niet vinden op dit forum:
ik heb 2 subformulieren gemaakt in een (verder leeg) hoofdformulier. Het ene subformulier (links) heeft een lijst van records. Het tweede formulier (rechts) heeft de details van een record. Nu wil ik dat de detailinformatie van het record dat ik in het linkerformulier heb geselecteerd tonen in het rechter(detail)formulier.

Hoe doe ik dat?

Heb het geprobeerd op te lossen met de querie van het detailformulier, door als voorwaarde de sleutel van het record in het lijstformulier te hanteren. Op zich lukt dat, maar dan refreshed er niets, tenzij ik dit handmatig doe.

Kan iemand me op weg helpen?

Wat een rare constructie! Waarom doe je dat zo? Veel beter is het om het hoofdformulier wél te koppelen aan de gegevensbron. Dan kun je alle informatie gewoon op één formulier gebruiken, en heb je geen twee subformulieren nodig. Als ik records wil opzoeken op een formulier, gebruik ik een keuzelijst met invoervak in de koptekst van dat formulier en ben ik gelijk klaar.

tnx voor je reactie,
ik heb dit gedaan omdat ik meer details wil hebben om uit te kiezen, en ook meer knoppen wil hebben in de lijst. Als ik het record selecteer in de linker(lijst)form, dan wil ik dat alle details in het rechter detailform getoond worden. Als ik in de linker(lijst)form bij een record op de knop [open] klik, dan opent een nieuw formulier waarin ik de data kan bewerken en andere zaken kan inzien

Twee subformulieren op één hoofdformulier kunnen nooit meer informatie laten zien dan één (hoofd)formulier waar alles op staat. Als dat wél kan, dan wil ik dat wel eens zien, want dan ga ik direct kleiner wonen, want volgens jouw principe zou ik dan meer woonruimte krijgen :).
Het wordt denk ik tijd dat je een voorbeeldje post, want ik krijg sterk het vermoeden dat je heel onhandig aan het werken bent. Oók (ik zou zeggen: juist in een keuzelijst kun je meer dan genoeg informatie laten zien om een record te kunnen kiezen, waarvan je dan alle gewenste details op het hoofdformulier laat zien. En als dat een zooitje wordt (teveel velden) dan gebruik je toch een tabbladelement om de data netjes te ordenen? Een apart formulier om te bewerken is sowieso meestal niet nodig. Ik snap kortom geen bal van je werkwijze :).

Op zich lukt dat, maar dan refreshed er niets, tenzij ik dit handmatig doe.
Dat kun je overigens heel makkelijk met een Gebeurtenis oplossen op de record die je kiest in het subformulier. Door de bijzonder onhandige constructie is dat een beetje lastig commando. Maar het kan wel.

Fijn, die directe communcatie:-), ik wou dat mijn collega's dat ook deden! Ik ben nu bezig met een hoofdformulier / subformulier variant, laat je weten hoe het gegaan is....

Ook hoofdformulier / subformulier is al teveel moeite :). Probeer het eerst eens met één formulier, met een of twee keuzelijsten in de koptekst om snel het juiste record te vinden. dat is zóóó veel makkelijker....

Of het allersimpelste: werk met een split form

Bijlagen

• SplitForm.jpg
    SplitForm.jpg
    70,7 KB · Weergaven: 25
Hoi, sorry dat ik niet gereageerd had, maar dank voor jullie suggesties. Ik heb voor nu inderdaad gewerkt met twee keuzelijsten wat prima werkt (al vind ik keuzelijsten iets minder mooi hoe het weergegeven wordt, t.o.v. (de grafische mogelijkheden in ) een formulier. Met de gesplitste forms ga ik experimenteren, tnx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan