Vanuit tabblad Beveiliging naar Active Directory

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkiebeej

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2011
Goede middag allemaal,

Als ik in de Active Directory een securitygroup aanmaak en daarna ergens een nieuwe map aanmaak en dan via rechtersmuisklik naar Properties en dan naar het tabblad Security ga heb ik daar de securitygroup toegevoegd. Is er een mogelijkheid dat ik door dubbel te klikken op de securitygroup doorgelinkt worden naar deze securitygroup in de Active Directory? Zodat ik niet eerst naar de Active Directory hoef te gaan, de securitygroup op te zoeken om er vervolgens achter te komen welke mensen er lid zijn van deze securitygroup? Nu gebeurd er namelijk niets als ik er dubbel op klik.

Ik heb een voorbeeldje toegevoegd als bijlage voor de gene die het graag visueel heeft.

ad.jpg

Graag uw hulp.

Dit kan niet in het beveiligings-dialoogvenster. Dus wat je zou willen kan niet.

Probeer vooraf goede beveiligingsgroepen te maken (kies o.a. een slimme groepsnaam), zodat je tijdens het uitdelen van rechten aan die groepen je niet nog terug hoeft te kijken wie erin zitten.

Tijs.

Bedankt voor je antwoord. Wat betreft die slimme groepsnaam.. Die hebben we ook in het bedrijf waar ik werk alleen we hebben ongeveer 1000 groepen. Bij het uitdelen van rechten is het dus handig als je niet eerstb de naam van de groep hoeft op te zoeken in de eigenschappen van de map om het vervolgens in de active directory op te zoeken zodat je weet wie erin zitten.

Thanks anyway.

Je kunt ook groepen in groepen stoppen... globale groepen in domeinlokale groepen (als ik me goed herinner).
1000 groepen lijkt me meer dan noodzakelijk is.

Verder graag gedaan m.b.t. mijn eerste reactie.

Tijs.

Het bedrijf waar ik werk ondersteunt 8 gemeentes dus het uitdelen of aanpassen van rechten op mappen is aan de orde van de dag. Het was ook meer een totaal om uit te leggen dat doorklikken vanuit de map eigenschappen naar AD erg gemakkelijk zou zijn. In totaal zijn er gewoon zo veel groepen waardoor het vervelend is dat je eerst naar de AD moet om de member van een groep te kunnen zien als je iets moet controleren of bijvoorbeeld iemand rechten moet geven tot een map of iets.

Gr.

Hendrik

Het enige wat overblijft is er een Active Directory Users and Computers management-console naast te houden.
Bij voorkeur puur het domein open (en evt. direct ook de juiste OU/Afdeling) in die management-console waar je de groepen van moet opzoeken.

Als je vraag hiermee is beantwoord, graag de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan