vanuit Ubuntu Windows 8.1 ISO branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

danielkamp

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2012
Berichten
63
Hoi!
Ik probeer vanuit mijn ubuntu 12.10 een windows 8.1 iso op een lege dvd te branden. Als ik klik op "naar schijf schrijven" krijg ik de vraag of ik het bestand als 1 iso bestand op de schijf wil branden, of dat ik de inhoud van het iso-bestand wil laten branden. Welke optie moet ik kiezen voor een werkende installatiedisk, of maakt het niet uit?
Schermafdruk van 2013-08-21 19:44:54.png
De melding nog even in een printscreen, om eventuele foute formuleringen van de wereld te helpen :p

Mvg, Daniel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal voor inhoud branden gaan... Bij bestand branden kopieër je je *.iso bestand naar de DVD, maar je kan dan niet opstarten...
 
Ik zal voor inhoud branden gaan... Bij bestand branden kopieër je je *.iso bestand naar de DVD, maar je kan dan niet opstarten...
Daar ben ik achter gekomen, want bij het booten vanaf alleen dvd (na het kiezen voor de optie om het iso bestand te branden), kom ik terecht in een (voor mij zeer irritante en onbekende geen-idee-wat-ik-hiermee-moet) omgeving van Syslinux. Waarom boot mijn Windows-dvd ineens in een linux-omgeving? Komt dat misschien door het kiezen voor het branden van de iso? En wat kan ik doen zodat hij gewoon Windows boot?

Bekijk bijlage 191149
Om het nog even duidelijk te maken: hier een foto van het probleem
 
Het lijkt alsof je Windows DVD niet bootable is. Misschien een upgrade, die niet kaal geïnstalleerd kan worden? Wat bedoel je met syslinux? Is dat misschien de command prompt van Ubuntu zonder grafisch schil?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan