vanuit vba excel brieven aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bontekite

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2009
Hallo,
Wie kan mij helpen??????

Het lukt mij niet om een juiste code te vinden om vanuit een vba script in Excel, om verschillende brieven aan te maken met de gegevens in het excel sheet.

Deze brieven kunnen verschillend zijn afhankelijk welke code deze is toegekent in het excelsheet , brief a of brief b of brief c enz .
Deze brieven moeten allemaal afzonderlijk opgeslagen worden onder de naam van de geadresseerde.

Bekijk bijlage Adressen.xls

groeten
Ben

Plaats in al je brieven Bladwijzers op de plaatsen waar de XL-gegevens moeten komen.
Dan is het relatief makkelijk om met een VBA-scriptje de bewuste brief te openen en de gegevens weg te schrijven naar deze bladwijzers.

Daarvoor kent Word de mailmerg (samenvoegen) methode.
Koppel het Wordbestand aan het Excelbestand en zonder enige VBA komen alle brieven er uit.

bedankt heren

Inmiddels heb ik al een idee hoe het een ander op te lossen naar aanleiding van de reactie van "warm bakkertje".
ik probeer een brief te maken met diverse invulvelden die afhankelijk van de voorwaarden ingevuld kan worden .
elke persoon krijgt een eigen brief die aangepast is afhankelijk van de voorwaarden dan weer opslaan en volgende brief openen.
naderhand maak ik een print knopje om de brieven te printen.

ik wilde eerst van uit vba een mailmerge uitvoeren maar dit geeft niet het juiste resultaat.

een mailmerge is niet wenselijk, omdat dan alle brieven na elkaar komen op een word bestand en er zijn mogelijk wel 4 of meer verschillende type brieven die gebruikt worden. Er moet dan nog verschillende handelingen uitgevoerd worden om een merge uit te voeren en ik wil alles automatische laten genereren vanuit een excel data gegevens.

groeten en bedankt voor de hint:thumb:

Bontekite

een mailmerge is niet wenselijk, omdat dan alle brieven na elkaar komen op een word bestand en er zijn mogelijk wel 4 of meer verschillende type brieven die gebruikt worden. Er moet dan nog verschillende handelingen uitgevoerd worden om een merge uit te voeren en ik wil alles automatische laten genereren vanuit een excel data gegevens.

Het lijkt me zinvol als je je eerst eens grondig verdiept in Mailmerge.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan