Vanuit virtual box applicaties naar buiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Op een Windows 8.1 systeem heb ik VirtualBox (v3.4.8) geïnstalleerd.
Binnen VirtualBox gebruik ik Windows XP (SP2) en Linux Mint.
Dat draait allemaal naar tevredenheid, maar het lukt me niet om mappen op deze zelfde computer buiten XP cq Linux te accessen.
(USB-stick lukt wel)
Graag advies

Heb je in je virtuele XP machine de Guest Additions geïnstalleerd?

Mappen op het "echte" besturingssysteem kun je ook zichtbaar laten maken als netwerkdrives in de configuratiepagina van de VM.

Als je bridge mode netwerk selecteerd voor je netwerk kun je ook via normale netwerk functies tussen de verschillende OS'en communiceren.

Dank voor jullie reacties, maar ik heb een beetje aanvullende informatie nodig.
RogerS
Heb je in je virtuele XP machine de Guest Additions geïnstalleerd?

Nee, hoe moet dat?
wampier
Mappen op het "echte" besturingssysteem kun je ook zichtbaar laten maken als netwerkdrives in de configuratiepagina van de VM.
Als je bridge mode netwerk selecteerd voor je netwerk kun je ook via normale netwerk functies tussen de verschillende OS'en communiceren.

Oops, configuratiepagina? waar zit die? en welke instelling moet ik dan hebben?
Bridge mode netwerk???

Sorry mensen, ik was al heel trots dat ik het VM en de OS'en daar binnen aan het draaien kreeg...... maar ben een beginner op dit gebied :o

Graag een beetje meer hulp.

selecteer je VM -> "settings" knop (of rclick settings)

aantal dingen zoals genoemd boven:

"network" -> attack to bridged adapter
"shared folders" -> "add shared folder"
"storage" -> CD drive -> select image -> guest additions iso

Dank voor jullie berichten.
In eerste instantie (daarom duurde mijn reactie nogal lang) ging het helemaal mis. Na het installeren van de guest additions bij XP kwam ik bij reboot in een BSOD: "driver unloaded without cancelling pending operation". Via safe mode-hersteloptions weer terug naar een werkend systeem. Opnieuw geprobeerd de guest additions te installeren en nu ging het wel goed.
Resultaat: scherm is nu beeldvullend, maar ik zie nog steeds de andere partities en het netwerk niet.
Wat het netwerk betreft heb ik de instelling gezet op netwerk bridge adapter en de draadloze netwerkadapter. Als ik ":connect netwerkadapter"kies, dan komt de boodschap dat de netwerkkabel niet is aangesloten. Dat is natuurlijk juist t.a.v. de netwerkadapter maar niet t.a.v. de draadloze adapter, die ik heb opgegeven en ook gebruik.
Graag advies

Dat zou niet moeten gebeuren (tenminste als ik je verhaal goed begrijp).

Als je het netwerk op "bridged" zet en een werkende adapter op je host selecteert, dan zou de gast een goed werkende adapter moeten hebben, tenzij je in de "advanced" sectie van networks "cable connected" hebt uitgevinkt. Indien dat niet het geval is gaat er waarschijnlijk wat anders fout.

Met guest additions geïnstalleerd kun je via de eigenschappen van je virtuele machine de optie gedeelde mappen gebruiken. Kies hiervoor een map op je pc. Deze map kun je nu benaderen vanuit zowel je pc als VM.

Met guest additions geïnstalleerd kun je via de eigenschappen van je virtuele machine de optie gedeelde mappen gebruiken. Kies hiervoor een map op je pc. Deze map kun je nu benaderen vanuit zowel je pc als VM.

OK, nu is het gelukt, dankjewel.
Niet dat het belangrijk is (meer interesse), maar hoe kan ik vanuit Windows 8.1 de schijfruimte van VM-XP zien/benaderen?

Dat zou niet moeten gebeuren (tenminste als ik je verhaal goed begrijp).

Als je het netwerk op "bridged" zet en een werkende adapter op je host selecteert, dan zou de gast een goed werkende adapter moeten hebben, tenzij je in de "advanced" sectie van networks "cable connected" hebt uitgevinkt. Indien dat niet het geval is gaat er waarschijnlijk wat anders fout.

En dit werkt nu ook. Dank dank

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan