Vanuit W7 harddisk benaderen van Mede8er 500X2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald61

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Ik heb een Mede8ter 500 X2 mediaspeler met interne 2 TB harddisk, met HDMI op tv aangesloten en via wifi dongle op de wireless router.
Het moet toch mogelijk zijn om via de "eigenschappen van PC" de harddisk van de mediaspeler te benaderen? Dus dat de harddisk van de mediaplayer in de laptop bij zichtbaar is als een harde schijfstation die je dan bijvoorbeel F disk kan noemen.
Volgens de verkoper moet dat kunnen, maar ik ben er niet zeker van.
Dan kan ik vanaf mijn laptop met bv windows mediaplayer oid de mediabestanden vinden en afspelen en bestanden van laptop naar de 2 TB verplaaatsen en vice versa.
Kan dat via WIFI en hoe dan. Of kan dat alleen als de mediaspeler met een usb kabel is verbonden aan laptop?

Wel heb ik een map van mijn lapptop gedeeld met de mediaspeler, maar dat is niet precies wat ik bedoel.

Ron

je zal een netwerkverbinding moeten maken in deze computer"" mits alles in hetzelfde netwerk zit

IK heb de netwerkverbinding gemaakt, maar dan wordt volgens mij een map (of meerdere mappen) die je hebt aangemaakt in de laptop gedeeld en zijn daardoor te benanderen op de 2 TB schijf. Maar ik wil het dus net andersom, Ik wil die complete 2 TB schijf die mediaplayer zit, delen zodat ik die map kan benaderen vanaf de laptop.

Daar zal een gedeelde map(share) op de mediaspeler voor aangemaakt moeten worden.
Het is maar de vraag of dat kan.
Staat er niets over in de handleiding?

Mvg Leo

Klopt, volgens mij moet er een netwerkschijf (station)aangemaakt worden, alleen weet ik de naam van die schijf niet. Staat niet in de manual. Helaas.

kun je de Mede8er 500X2 wel configureren? zoek dan naar zaken als samba/smb. daar zou de share vermeld moeten zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan