variabel datum veld in zoekopdracht.

Status
Niet open voor verdere reacties.

spawn666

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2004
Wederom hallo iederen.

2de bericht in deze morgen. zit het afgelopen uur te knoeien met een datum veld zoek opdracht.
Ik zou graag een zoek opdracht willen geven op alle records tussen 2 (in een fomulier aangegeven) datum velden.
mijn opdracht in de query word niet geaccepteerd maar ik heb ook geen idee hoe ik dit anders moet doen.

> Forms![Tabel1]![begindatum] & < Forms![Tabel1]![einddatum]

als ik dit invul accepteert access het niet.
iemand een idee?

ik zou er van maken:
Code:
Between "#" & Forms![Tabel1]![begindatum]  & "#" & Forms![Tabel1]![einddatum] & "#"

nope, helaas...
Ik krijg de melding:
"U hebt de operator tussen...En gebruikt zonder het sluitelwoord En.
Gebruik de volgende syntaxis:
expressie tussen waarde1 en waarde2

:confused:

helaas,

als ik een start opgeef van bijvoorbeeld 1-1-2005 en eind datum 12-12-2005 krijg ik alle record, ook die van 2006.

er gaat dus ergens nog wat mis.
:eek:

mmmm probeer een gelijkwaardige opdracht toe te voegen en niets werkt meer???

Ik heb de query testcombiq toegevoegt waar ik de eerdere zoekopdracht en het datum filter bij elkaar gezet..... dat werkt erg goed maar zodra is een nieuwe datum filter voor de weizegings datums erbij zet werkt het niet meer. waarom weet ik niet....de code is gelijk maar de veldnamen zijn aangepast.

vreemd. :confused:

Bijlagen

het probleem is dat hij het wel doet maar je mag allen geen lege datum ingeven.

nu kun je dat op twee manieren oplossen zorgen dat de waardes waarop gezocht wordt standaard gevuld is met de minimale en maximale waarde dan krijg je namelijk alles

of je moet je query in vba uitgaan voeren dan kun je namelijk afvangen dat als een datum leeg is er niet op gefilterd hoeft te worden want nu filter hij namelijk op de waarde leeg.

ik vang het weg door het start veld default de waarde te geven van het oudste record
en de eind datum default Date()

Thanks for the tip :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan