Een bepaald bestand (genaamd RRN) wil ik graag automatisch versturen naar een vestiging (waarvan het e-mailadres altijd is opgebouwd als volgt: vestiging@winkelketen.nl.
Het vestigingsnummer is te vinden in cel E6.
De e-mail een variabele naam meegeven lukt me al met behulp van onderstaande code:
Het onderwerp van de mail variabel maken lukt me ook met:
Waar nu vastenaam@winkelketen.nl staat moet dus ipv vastenaam het vestigngsnummer komen te staan...hoe doe ik dit? Ik heb het hele forum en ook rondebruin.nl afgezocht, maar kan het nergens vinden.
Het mooiste zou trouwens zijn als ik dit zowel naar het vaste e-mailadres als naar het vestigingsadres zou kunnen sturen, maar de eerste oplossing zou me ook al een hele stap vooruit brengen, want dan maak ik er gewoon 2 macro's van die ik na elkaar laat aanklikken.
Het vestigingsnummer is te vinden in cel E6.
De e-mail een variabele naam meegeven lukt me al met behulp van onderstaande code:
Code:
Public Const Dir_C = "G:\Klachten\"
Dim rrnnummer As String
Dim datum As String
Dim vestiging As String
Sub VerzendenRRN()
rrnnummer = [e4]
datum = [e5]
vestiging = [e6]
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Dir_C & "RRN_" & datum & "_" & vestiging & "_" & rrnnummer, _
FileFormat:=xlNormal, Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:=False, CreateBackup:=False
Het onderwerp van de mail variabel maken lukt me ook met:
Code:
ActiveWorkbook.SendMail "vastenaam@winkelketen.nl", "RRN_" & rrnnummer & "_" & vestiging ''
ActiveWorkbook.Close False
Waar nu vastenaam@winkelketen.nl staat moet dus ipv vastenaam het vestigngsnummer komen te staan...hoe doe ik dit? Ik heb het hele forum en ook rondebruin.nl afgezocht, maar kan het nergens vinden.
Het mooiste zou trouwens zijn als ik dit zowel naar het vaste e-mailadres als naar het vestigingsadres zou kunnen sturen, maar de eerste oplossing zou me ook al een hele stap vooruit brengen, want dan maak ik er gewoon 2 macro's van die ik na elkaar laat aanklikken.