Variabel formuier/query???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom.B

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mei 2005
Hallo,

Ik heb een vraagje..

Ik heb een database met daarin 5 kolommen.

kolom1: bevat id nummers
kolom2: bevat een aantal
kolom3: bevat een dag van week
kolom4: bevat een plaats
kolom5: bevat bijzonderheden

Nu wil ik een formulier maken waar je kunt selecteren
Bijvoorbeeld:

Ik wil kunnen zien door een drop-down menu of iets dergelijks hoeveel keer het voorkwam dat:
6 mensen (kolom2) zich op dinsdag (kolom3) in Amsterdam(kolom 4) waren.

En dan dit opgeteld hebben naar aantal hits

Volgens mij is dit niet zo heel moeilijk met access, ik heb het met excel geprobeerd waar ik meer verstand van heb, maar ben toch maar eens overgegeaan op access, maar ik kom er nog niet uit.

Met een Query:

SELECT count(*) FROM tabelnaam WHERE [aantal] = 6 AND [DagvandeWeek] = "Dinsdag" AND [Plaats] = "Amsterdam";

Grtz,

Dat weet ik, maar ik wil op elk gewenst moment een ander ovezicht kunnen bekijken.
Bovenstaande was een voorbeeld, maar ik moet dus elk denkbare combinatie kunnen bekijken.
Maar je hebt dus 7 dagen van de week + 30 verschillende aantallen + 40 verschillende plaatsen.

Dat betekend dat ik voor elk denkbare combinatie zo'n query moet maken, dat lijkt met wat overdreven.

Dit moet toch kunnen via een dropdown menu of iets dergelijks in een formulier??

Inderdaad, dat is ook niet zo ingewikkeld. Het enige dat je hoeft te doen is een formulier maken met comboboxjes erop voor elk criterium in je query. Dan pas je de query aan, op de plek waar nu een harde waard staat zet je een verwijzing naar het formulier neer, bijv: [frmCriteria].[DagvandeWeek]

Waarbij "frmCriteria" de naam van het form is en "DagvandeWeek" de naam van het veld op het formulier is waarin de dag gekozen is. Dat kan trouwens ook via de criteria builder (klik recht in design view op het gewnste criteria en kies voor "build".

Grtz,

Bedankt, ik ga eens kijken of ik dit voor elkaar krijg.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan